10 Nisan 2014 Perşembe

HAZIR YUFKADAN CİPS YAPIMI

Evde cips yapımı ile ilgili bir çok yerde benzer tarifler var.
Bazı tariflerde labne peyniri ve baharat karışımları ile bazılarında zeytin ezmesi öneriliyor.
Birbirine yakışan malzemeleri kullanarak farklı iç harçları hazırlanabilir tabi.

Kullandığım malzemeler:

- 1 adet yufka
- 1/2 paket hellim peyniri
- Fesleğen
- Acı pul biber
- 3 küçük diş sarımsak

Hazırlanışı:

- Hellim peynirini rendeledim ve bir kenara aldım.
- Sarımsakları oldukça ince kıydım.
- Fesleğen, acı pul biber ve kıyılmış sarımsağı bir kapta güzelce karıştırdım ve 5-6 dakika beklettim (Bu konuda takıntım var. O lezzetler birbirine geçmeli:) Vaktim olsa biraz daha çok bekletirdim ama kabul ediyorum, üşendim:)
- Yufkayı tezgaha serdim. Yufkanın yarısına önce peyniri yerleştirdim, üzerine baharatlı karışımı serptim. Yufkanın kalan yarısını üstüne kapadım. Yani O şeklinde olan yufka D şeklinde katlanmış oldu.
- Yufkayı ikişer parmak kalınlığında 1 sıra kestim ve çok yanlış yaptığımı fark ettim;) Çünkü kestikten sonra yufkaların yan kısımları hep açık olduğu için tepsiye alırken çok zorlanacağımı ve iç harcının hep düşeceğini hissettim. Hemen küçük bir düzenleme yaptım; yufkayı 3 parçaya böldüm ve her parçayı ayrı ayrı yağlı kağıdın üzerine serip kesme işlemine öyle devam ettim. Bu kısmı atlamamanızı öneririm. Tezgahta kesilen küçük küçük parçaları tepsiye almak hem oyalayıcı hem de malzemeyi israf etmeye sebep oluyor.
- Tüm bunları yaparken bir yandan da fırını 180 derecede ısıtmaya başladım.



- Yufkaların üstü hafif kızarınca fırından çıkardım.


- Cam bir kavanoza aldım (meraktan epey bir kısmını yediğim için kavanoza koymak için fazla bir şey kalmadı aslında:)).


Dikkatimi çekenler:

İç harçta çok yağlı olmayan ve tuzu hissedilen türde peynir -bana göre- doğru bir tercih.
Fesleğen, pul biber ve sarımsak üçlüsü, pizza ile gelen baharat karışımlarıyla çok benziyor. 
Cipsin tadı gayet iyiydi. Ben börek gibi olmasından çekinmiştim biraz;) Ama baharatlı cipslere çok yakın bir tada sahip.
Cam kavanozda saklansa da çıtırlık uzun süre muhafaza olmayacak gibi geldi bana. Yaptıktan 3 gün sonra, eser miktarda kalan cipsler çok çıtır değildi ama tadı iyiydi.
Yemeden hemen önce yapmak daha iyi olacaktır.

13 yorum:

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

çok güzel bir atıştırmalık.aparatif olarak.Ellerine sağlık.Unutuyordum bende mimin var birde :)

birdunyafikir dedi ki...

Denemeye değer nabrut;)
Özellikle senin gibi geç vakitlerde bilgisayar karşısında yazı mesaisi yapan kardeşlerimiz için tatlı bir alternatif;)

Mim konusunu çok sevdim, hemen yanıtlamaya çalışacağım inşallah;)

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Beyza'cım senin cips yaparkenki tepsiye taşıma deneyiminin aynısını kalıpla kurabiye yaparken yaşamıştım:)Tarif tam benlik,haftasonu deniycem.Saol

deeptone dedi ki...

aaaa alla allla ne ilginç yaa not aldım. bi akrabama yaptırıvereyim yaa :)

birdunyafikir dedi ki...

hümeyra Mutlu; illet bir şey, değil mi:)

deeptone; güldüm yorumuna:)) Sen pişirenlerden değil yiyenlerdensin sanırım:)

burcu dedi ki...

Uğraştırmıyor gibi ben öyle alengirli işleri pek sevmiyorum. Kısa yoldan sonuca gidelim. Ellerine sağlık kıtır kıtır. Seni izleyemiyorum "maalesef sorun oluştu" Bu hatadan artık cinnet getireceğim yav.

birdunyafikir dedi ki...

Yazdan Kalan; aynı mantıktayız;)

İzleme problemi bazı zamanlarda oluyor sanırım:(

Merve Şanlıtürk Kıyak dedi ki...

Uzun süredir denemek istiyordum bu cipsi. TV karşısında bir nebze "sağlıklı" bir atıştırmalık olabilir değil mi? :) Bir dünya fikir kulağa çok güzel geliyor. Artık merakla bekler olacağım yazılarınızı :) Ben de böyle aklımdaki her şeyi aktarmaya çalışıyorum bloguma :) Mutlu haftalar!

birdunyafikir dedi ki...

Merve Şanlıtürk Kıyak; teşekkür ederim, hoşgeldiniz:)

Hazır cipslerin ne hünerlere (!) sahip olduğu hepimizin malumu.
Yufka, peynir ve baharatlarla yapılacak bir cips, hazır olanlara göre sağlık açısından muhakkak çok daha masumdur, öyle düşünüyorum.
Ama nihayetinde o da hamur, kilo aldırma ihtimali yine var:)

Unknown dedi ki...

Canım iyi deneme olmuş,denemekte fayda var.. En kısa zaman da deneyeceğim Tşkler.

birdunyafikir dedi ki...

MORLU MUTFAK; pratik bir atıştırmalık;)

YUUGEN dedi ki...

waay niye daha önce görmedim ben bunu :)

birdunyafikir dedi ki...

Medanşeri; ben yorumunuza niye cevap vermemişim ki? :(( Afiyetle yiyin inşallah;)

Hazel; sana mutfak yolları göründü sanırım:))