24 Nisan 2014 Perşembe

KARMAKARIŞIK ETAMİN İPLERİNE KARTON MAKARA ÇÖZÜMÜ

Etamin işlemeden arta kalan ipler başıma dert olacak gibi gelmişti.
Farklı boylarda farklı renklerde azar azar elimde kalan ipler aklımı kurcaladı.
İnternette ip sarmak için plastik yada kartondan üretilmiş makara benzeri yapılar var (örneğin).
Almak yerine kendim kartondan bir şeyler uydurabilirim diye düşündüm.
Plastik olanlar sürekli bu işle haşır neşir olanlar için uzun vadede mantıklı olabilir tabi, o başka bir mevzu;)

Bir kaç ay önce çok farklı bir amaçla aldığım ama vakit yetersizliği (tamam, biraz da tembellik;) sebebiyle amacı için henüz kullanılmamış kalın bir karton vardı elimde.
Makas, falçata, cetvel, kalem ve kesme tahtasını aldım önüme, başladım çizmeye...
3*3 ebatlarında küçük kareler hazırladım.




















İplerin başını ve sonunu görebilmek ve ipleri rahat çıkarmak için karşılıklı iki kenara çapraz olacak şekilde
küçük kesikler attım.




İncik cincik iplerimi de karton makaralara sardım ve rahat bir nefes aldım!
Her bir ipin boyu aynı olmadığı için uçlardan çıkan uzunluklar biraz farklı.
Ama aynı renklerin bir yerde olması benim için yeterli, o kadarcık da kusuru oluversin;)
Yatay olmaları sebebiyle de normal makaralar gibi yer kaplamıyor.
Orta halli bir kutuda epeyce iplik kardeş kardeş barınabilir;)



5 yorum:

Unknown dedi ki...

Akıl akıldan üstündür diye boşuna dememişler :) Valla ne yalan söyleyeyim bu fikri senden kopya çekerek kullanmayı düşünüyorum :))

birdunyafikir dedi ki...

İşinize yarayacaksa ne mutlu;)

hobiblog dedi ki...

Gerçekten bu muline ipliklerin durumu bende de fena. Karışık durmaları hiç hoşuma gitmiyor. Bu fikri çok sevdim, sevgiler :)

Syhn dedi ki...

ne düzenlenmiştir şimdi ;)

birdunyafikir dedi ki...

Hülya Kutlubay; teşekkürler:)

Syhn; aynen;)