3 Nisan 2014 Perşembe

TAKSİCİLER BAGAJ ÜCRETİ TALEP EDEBİLİR Mİ?

Başka şehirlerde böyle bir problem yaşanıyor mu bilemiyorum.
Ama İstanbul Otogarı'nda defalarca bagaj parası alırdım, almazdın harbi yaşadım taksicilerle.
Ve bu durum genellikle bayram dönüşlerinde, hareketliliğin yoğun olduğu günlerde elinizde bir kaç parça eşyanız olduğunda başınıza geliyor.
Önemli bir başka faktör de yakın mesafeye gidecek olmanız.
Tüm taksicileri töhmet altında bırakmak istemem ama tecrübeyle sabittir, elinizde bir kaç parça eşya olduğunu gören ve yakın mesafeye gideceğinizi söylediğinizde taksicinin "5 tl bagaj ücreti alırım!" cümlesini telaffuz etmemesi pek mümkün değil.
Bir kaç taksiciyle sözlü mücadeleye girişsem de "bagaj taksiden ayrı mı gidiyor?"  şeklinde inceden dokundursam da sonuç alamadım.
Çünkü durumu nasıl belgeleyeceğimi bilmiyordum.
Geçen gün efendi bir taksiyle bu konuyu konuştuk, o da işini ciddiyetle yapan taksicilerin bu tarz davranan meslektaşlarından şikayetçi olduğunu belirtti.
Konuştuklarımızdan sonra ve mevzuat olarak da biraz araştırma yapınca çözüm yolu aklımda şekillendi.


Uyarı safhası: Taksiciye "yasal olarak bagajda taşınacak 50 kilograma kadar olan veya bagaj hacmine uygun olan eşyalar için ücret talep edemeyeceğini" söyleyin.
(Bu konu ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin çıkardığı bir yönerge var. 9. maddenin ı fıkrasında bu mevzu yazıyor. Buradan okuyabilirsiniz)
Baktınız taksiciyle bir türlü uzlaşamadınız ve binmek zorunda kaldınız, problem değil.

Gizli ajanlık sahfası: Bindiğiniz taksinin plakasını ve otogardaki gişelerden tam olarak kaçta çıktığınızı not alın (Gerekirse taksinin içini gösterecek şekilde fotoğraf çekin. Ama şoföre pek belli etmemeye çalışın. Fotoğraf çekemeseniz bile saati net bilin çünkü sonrasında bu işinize yarayacak)

Makbuzu görelim safhası: Taksiciden makbuz/fatura vermesini isteyin. Büyük ihtimalle "elimde makbuz/fatura kalmadı" diyerek geçiştirecektir. Sorun değil, şansınızı deneyin.

Günah benden gitti safhası: İBB Beyazmasa'ya durumu anlatan bir başvuruda bulunun, başvuru numaranızı ve güvenlik kodunu not alın (olay tarihi, saati, taksi plakası, varsa fotoğraf veya makbuz örneğini muhakkak belirtin)

Fotoğraf yada makbuz olmasa bile otogardaki kamera kayıtları incelenerek vatandaş beyanı esas alınıp paranızı geri alma ihtimaliniz oldukça yüksek.
Taksici efendi ağabey örneklerini yaşadıklarını söyledi.

"5 tl için uğraşamam o kadar!" diyenler olabilir.
Mesele 5 tl değil bence, insanların kafasına göre iş yapması.
Markete gittiğimizde 5 kuruşumuz çıkmasa o ürünü alamıyoruz, kasanın yanına bırakıp geçiyoruz yada bütün para veriyoruz.
Ama hiç bir market önceden vermediği 1 kuruş için "bu da bizim hediyemiz olsun, önceden vermediğimiz para üstüne sayın" demiyor.
Naçizane önerim, haklarımızı bilelim ve peşine düşelim;)

* Fotoğraf internetten alıntıdır.

18 yorum:

BENDENÇEŞİTLEMELER dedi ki...

insanların olayları kendisine yontmalarına sinir oluyorum nedir tüketicin çektiği hiç değerimiz yok
tüketici hakkı da yok .
Bu sıralar ben de çamaşır makinemle ilgili servislerle uğraşıyorum da .
Maşşalah satıcılar malını satana kadar seninle ilgileniyor sonrası tam bir fiyaskoooo
Bne de sana içimi döker gibi oldum kusura bakma))

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Şimdiye kadar taksi ile bir kez işim oldu. O yüzden birşey diyemem ama marketler ve o kuruşlar için hak veriyorum. Bende aynı düşünüyorum. Hatta bunu konu olarak bloguma da yazmıştım. :)
İnsanlar az miktar diye uğraşmıyor. E o kişilerde bunu biliyor da ondan öyle zeytinyağ gibi üste çıkabiliyorlar.

Unknown dedi ki...

Böyle bir şey hiç yaşamadım ama verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Sevgilerimle..

insanyavrusu dedi ki...

ama bu çok saçma.
Bir taksicinin bunu talep etmesi özellikle.
Şikayet edilecek yerler de var hem.
Çok iyi bilgilendirme olmuş
teşekürler

burcu dedi ki...

"Taksicilerden çektiğimi kimseden çekmedim" diye hayıflanırdım da boşunaymış. Bagaj parası isteyenine hiç rastlamamıştım. Ankara, Eskişehir, Antalya'da yok böyle bir şey. İstanbul'da varmış ya pek enteresan.

Bir hayal kur dedi ki...

İzin vermemek lazım fırsatçılara evet... Götüren kısa mesafeye de efendice götürüyor götürmeyecek olan götürmemekle kalıp bir de surat yapıyor.... Bu insanın kişiliğine bağlı, nasıl bir insan olduğuna bağlı işte... İnsan olan her yerde belli ediyor kendini. olmayan da tabii.

NOWACRAFT dedi ki...

Maalesef, kafasına göre hareket etme konusu o kadar yaygın ki. Balık baştan kokar, denir ya tepeden toplumun her birimine yayılıyor. Kanunlar, yönetmelikler ihtiyaca göre çıkarılıyor ve işine geldiği gibi uygulanıyor. Sade vatandaş da "yerse" anlyışıyla nereden ne kopartabileceğinin peşinde.

birdunyafikir dedi ki...

Cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Öyle veya böyle hayatın farklı alanlarında kendi bildiğine iş yapan insanlarla karşılaşıyoruz maalesef.
Tepki verelim ki bu olaylar azalsın.
Kendinibilmezler türünden insanlarla karşılaşmamanız temennisi ile...

safransarı dedi ki...

Bende ilk kez senden duyuyorum bunu.
kesinlikle böyle bir şey olamaz. direk plakasını alıp şikayet etmelisin.

Unknown dedi ki...

Birde enpati yapin adamin 5 valizi 2 cuvali 4 poseti var siz birsuru ugrasip araci koltuklara kadar doldurmussunuz kamyonet isini kici kirik albeyla yapmissiniz abi bi 10 lira atarsin dedimmi taksici kotu taksici hayir kurumu degil arkadaslar yada kamyonetci bir kamyonet 50 tleden asagi marsa basmaz siz atiyorum 20 tleye butun isi adama yukleyin taksici kotu iyi biz kotu siz iyi tabi bir valizede kimse bagaj parasi istemez....

Unknown dedi ki...

Bahattin kardes. Biz 50 kilo uzeri esyaya bir sey demiyoruz. Pazarlik yapilor alinir. Adam 20 kiloluk ucak valizine 10 lira ekstra para istiyorsa orda duracaksin. Avrupada birak valiz parasini, kisa mesafe almayan şoförün lisansı anında iptal ediliyor. Ama biz ortadogu ulkesi olarak o seviyeden cok ama cok gerideyiz.

birdunyafikir dedi ki...

Bahattin Akin; yazının içinde de yer alıyor, 50 kg'a kadar olan yük için taksicinin fazladan ücret istemesi yasal değil.

mehmet okudantalya; umarım ilerleyen süreçte ilerleme kaydedebiliriz.

ÇİLEM ABAY dedi ki...

Ben de dün yaşadım İstanbul otogarında bunu. Pazartesi günü de gerekli şikayetleri yapacağım. Ben 2 kızımla binecektim. Yer sordu Fatih dedim. Eşyaları bagaja koyunca da 10tl bagaj parası istedi. Böyle birşey isteyemezsin yasal değil seni şikayet edeceğim deyince de beni tehdit etti. Evine kadar takip ederim diye. Tabi kavga büyüdü. Ama otogar içindeki hiç bir taksici de almadı bizi. Hakkınızı arayın...

Unknown dedi ki...

Bir taksici olarak şöyle diyeyim sen marketten 10 adet 19 lt şu al yanında market poşetleri Tmm eyvallah gideceğin yer 5 lira yazsın bide taksici olarak onları yerleştir indir bindir yap ondan sonra ya başka bisey demiyorum arkadaş bu nakliye arabası değil ya lutfen

taksi ücretleri dedi ki...

Bildiğimiz kadarıyla taksicilerin bagaj ücreti talep etmek gibi bir hakları bulunmuyor. Yakında https://taksiyle.com/tr adresindeki taksi ücreti hesaplama servisimizin günlüğünde bu konuyla ilgili bir makale yayınlamayı planlıyoruz.

birdunyafikir dedi ki...

Çilem Abay; cidden sinir bozucu bir durum:/

Unknown dedi ki...

Ufak tefek barajlar için hiç bir taksici ücret talep etmez lakin, matbaa dan çıkıp 300 kg kağıt dolu kolileri yüklerseniz bagaja taksici de ücret talep eder. Sonuç da bu araçlar su yakmıyor ağırlık arttıkça doğal olarak yakıt gideri de artar. Herkes bildiği işi yapsın bilmediği işe karışmasın. Sen dr a gittiğinde muayene ücretine itiraz edebiliyorsun? Hayır. Neden herkes taksici ile uğraşıyor ? Taksimetre olduğu için mi ? Kasap çok mu çalışıyor yada bakkal yada muhasebeci yada başka bi meslek grubu her meslek grubu içinde namussuz şerefsiz var ama genelleme yapmak doğru değil. Şikayet mekanizmaları var yapın şikayetinizi yok ben şikayet etmem derseniz sizde aynısınız demektir

Adsız dedi ki...

O zaman otogarlara kamyonet taksi koysunlar bizde ona bilelim geni genis