1 Ekim 2013 Salı

AİLE EĞİTİM PROGRAMINDA EĞİTİMCİ OLMAK

Geçtiğimiz hafta (23-27 Eylül) tarihleri arasında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın çalıştığım kurum olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile imzalamış olduğu prokol kapsamında Aile Eğitim Programı (AEP) eğitici eğitimi programına katıldım. 

Projenin ilerleyen aşamalarında konu ile ilgili olarak televizyonlarda kamu spotları da dönmeye başlayacak ve tanınması artacak...



Blogumda bu konu hakkında bir bölüm açtım.
Zaman içerisinde konu ile ilgili paylaşımlarda bulunmayı planlıyorum.

Nedir bu Aile Eğitim Programı (AEP)?

* Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü 2009 yılında "Aile Eğitim İhtiyaç Analizi Projesi"ni gündeme getirmiş.

* Bu amaçla 7000'i aşkın kişi ile görüşmeler yapılarak, ailelerin temel bilgi ihtiyaçlarının hangi alanlarda olduğu tespit edilmiş. Çalışma sonucunda 5 alan belirlenmiş. Bunlar;
- Aile İçi İletişim
- Sağlık
- İktisat
- Hukuk
- Medya

* 2010 yılında projenin materyalleri geliştirilmeye başlanmış. Bu aşamada Türkiye'nin farklı bölgelerinden 153 uzman, 73 kurum ve kuruluşun katkısı olmuş.

Geliştirilen materyaller arasında eğitimcilerin kullanacakları kitaplar, katılımcılara uygulayabilecekleri anketler, powerpoint sunumları, sunumlarda kullanılabilecek el notları yer alıyor.

(hazırlanan kitaplardan bir örnek)

Projenin amacı ne?

Programın temel yaklaşımı önleyicilik, bilgilendiricilik ve eğiticilik yönü ön planda olan aile [yaşamı] eğitimi olarak tanımlanmış. Yani  AEP sorun çözücü, tedavi edici veya kriz odaklı değil, bilgilendirici bir yetişkin program. 

Eğitim sürecim nasıl gelişti ve sonuçta ne olacak?

4 gün süre ile eğitim alıp, son gün sınava tabi tutulduk.
Baraj puanı geçtiğimiz ve eğitimlere katıldığımız için Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı sertifikalarımızı alıp eğitimci olacağız.

Eğitimlerimiz esnasında, program çerçevesinde hazırlanmış olan kitapların tanıtımları ve hazırlanan materyallerin nasıl kullanılacağı bizlere anlatıldı.

Hazırlanan materyaller oldukça kısa, öz gündelik hayata dair önemli püf noktalarını içeriyor.

Benim en çok beğendiğim kısımlar sunumlar esnasında dikkat toplamaya yönelik yapılan çalışmalardı.
Hepimiz bir yerlerde sunumlara yada eğitimlere katılmış ve dakikalar boyu anlatılan şeyleri dinlemeye çalışmışızdır.
İster istemez bir yerden sonra dikkat dağılıyor.
Fiziken o alanda olsanız bile ruhunuz uzak diyarlara uçup gidiyor.
Bu meseleyi çözmek için neler yapabiliriz sorusunun cevabını bulmuş hissediyorum şu anda kendimi.

Ben bir AEP eğiticisi olduğumda ne yapacağım peki?

Uzmanlık alanıma giren ve materyalleri hazırlanmış olan konular hakkında gruplara eğitim verebileceğim.
Eğitim içeriği ağırlıklı olarak sosyal bilimler ile ilgili.
Mühendis olduğum için bana en uygun alan İktisat (bilhassa enerji tasarrufu üst başlığı).
Eğitimlerin düzenleneceği alanlar esnek; halk eğitim merkezleri, belediyeler ait kültür merkezleri, dernek yada vakıf salonları,... gibi.

AEP'in hedef kitlesinde kimler var?

Farklı ihtiyaç gruplarına göre eğitim paketleri hazırlanmış. Bunlar;

- Evli ve Çocuklu Aileler İçin Eğitim Paketi
- Evli ve Çocuksuz Aileler İçin Eğitim Paketi
- Evlilik Hazırlığı Yapan Bireyler İçin Eğitim Paketi
- Evli ve Çocukları Evden Ayrılmış Aileler İçin Eğitim Paketi
- Tek Ebeveynli Aileler İçin Eğitim Paketi
- Yetişkin Bekârlar İçin Eğitim Paketi
- Ebeveynlik Odaklı Eğitim Paketi
- Çift İlişkisi Odaklı Eğitim Paketi
- Temel Beceriler Eğitim Paketi

Detaylı bilgi için www.aep.gov.tr adresini ziyaret edebilir, hazırlanmış olan kitapları inceleyebilirsiniz.

Konu ile ilgili sorularınız olursa bilgim dahilinde severek yanıtlamaya çalışacağım.




6 yorum:

a dedi ki...

maşallah hocam eğitimlere başlamışız :D Ayten

birdunyafikir dedi ki...

Ayten Hocam, çok faydalı buldum ben bu eğitimi gerçekten.
İş yerimde muhabbet ortamında da arkadaşlarımızla paylaşmaya çalışıyorum, memnuniyetini belirtiyor insanlar hep...
Güzel salonlarda, güzel insanlarla paylaşımlarda bulunabilmek ümidi ile...

deeptone dedi ki...

hımmm bunu da duymamıştım.
böle sosyal hizmetlere bizim ülkenin çok ihtiyacı var yaaaa.
:)

birdunyafikir dedi ki...

deeptone; katılıyorum size.
Farklı şekillerde pek çok konu hakkında bilgilendirme amaçlı seminerler düzenleniyor aslında.
Bu programda amaç, belirli bir standart dahilinde bu işi gerçekleştirmek...

Merve dedi ki...

Merhabalar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Belirttiğiniz adresten üyelik oluşturdum. İşletme Lisans mezunuyum,İstanbul içinde Avrupa Yakasındaki eğitimleri görünteleyemiyorum, normal midir? Süreç nasıl işler bilgi verebilir misiniz?

birdunyafikir dedi ki...

Merhabalar. İki haftadır bloguma girmediğim için ancak yorum yazabiliyorum.
Eğitim için daha net bir bölge seçmenizi tavsiye ederim.
Örneğin Üsküdar yada Pendik gibi. Daha sonra alt kategorileri seçerek arama yaparsanız sonuca ulaşmanız daha kolay olacaktır.
Fakat arama yaptığınız bölgede şu an için eğitim de açılmamış olabilir.
İlginiz için ben teşekkür ederim...
Blogunuza erişim yapamıyorum ne yazık ki...