12 Aralık 2014 Cuma

HUZURSUZ BACAK

Son zamanlarda sağıma soluma bakıp, eski ile yeniyi çok kıyaslar oldum. Hani olur ya "aah, nerede o eski günler" diyen emekli memur amcalar, kabiliyetli hanım teyzeler, o misalim resmen.

İstanbul gibi hem güzellik hem karmaşa dolu bir şehirde yaşayınca sanırım bu hisse daha fazla kapılıyor insan.

Derin düşüncelere dalıp dalıp iç geçirdiğim şu günlerde, son okuduğum kitap Huzursuz Bacak ilaç gibi geldi diyebilirim (bu düşüncelere kapılan tek kişi olmadığını hissetmek güzel şey).
Yazar Mustafa Kutlu, hani sinema filmi vardı Uzun Hikaye isminde, bu yazarın kitabından uyarlama...
Bu kitabı internetten incelerken öğrendim ki Mustafa Kutlu hikaye türünde hatırı sayılır bir kıdeme sahip.


Kitap hafif, içten. Ve karşınızda biri sanki başından geçenleri anlatıyormuş hissiyle ilerliyorsunuz.

İtibarlı ve maddi imkanları kuvvetli bir ailenin erkek evladı olarak, memleketin siyasi anlamda karışık olduğu dönemlerde üniversite öğrencisi olan Ömer Faruk'un yurt dışındaki akademik kariyerini noktalayıp, vatana millete hizmet etmek amacıyla ülkeye geri dönmesi sonucu karşılaştığı olaylar anlatılıyor.

Giderken bir davası ve inancı olan yakın ahbaplarının, onun yokluğunda zaman içinde para ve dönem trendleriyle olan imtihanı sonucu nasıl değiştiklerini gözler önüne seriyor.
Yıllar içinde değişen sadece insanlar olmuyor elbette, hararetli sohbetlerin yapıldığı o eski samimi kahve kalmamış mesela, bambaşka bir mekana ve ruha bürünmüş.

Eskiden dem vurmayı sevip, azıcık da olsa "nasıl her şey bu kadar hızlı değişir" diyen biriyseniz, muhakkak size hitap eden satırlar bulacaksınız.

12 yorum:

Çıplak Yazar dedi ki...

Sevdican da bi kitap bitirip paylaşmış ben de anca böyle kitap yorumlarını okuyorum. Aslında çok ihtiyacım var. Ama vakit bulamıyorum.

complete_the_sentences dedi ki...

Bu yazı da çok huzurlu olmuş. Kitabın huzuru mu yansıdı ki?! :) Hiç duymamıştım kitabı ve yazarı, şimdi kulağıma kar suyu kaçtı sayende. Eline sağlık. Sevgiler. :)

Unknown dedi ki...

Mustafa Kutlu, candır sevgili Beyza. Okuyup da tadını alınca bırakması zor gelir illa o tadı, o sıcaklığı bulmak istersin okuduğun hikayelerde...

sevdicann dedi ki...

Merhaba blog keşif etkinliği yapıyorum.daha fazla kişiye ulaşmak için bloğunda yayınlarsan sevinirim sevgiler:)))

suumerella dedi ki...

Öyle zebklidir ki mustafa kutlu'nun kitaplaruyla vakit geçirmek tadıhiç nitmesim isterinsam bilirim döner döner okur falan....

Unknown dedi ki...

Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım ben de bloguma beklerim pek ilgi alanınız olmasa da olsun gelin siz yinede sevgiler :)
makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

OnYüzMilyonOje dedi ki...

Bu kitap hakkindaki yorumlarınız çok hoşuma gitti. Son yazdığınız durumu çok fazla hissetmis biri olarak tavsiyenize uyacagim. :)
Bu arada ilgilenirseniz ben de bloguma beklerim. Sevgiler.

OnYüzMilyonOje dedi ki...

Bu kitap hakkindaki yorumlarınız çok hoşuma gitti. Son yazdığınız durumu çok fazla hissetmis biri olarak tavsiyenize uyacagim. :)
Bu arada ilgilenirseniz ben de bloguma beklerim. Sevgiler.

birdunyafikir dedi ki...

1 Delinin günlükleri; okumak iyidir, kafa "açar" :)

complete_the_sentences; çok hafif bir kitap. Sanırım yazarın tüm kitaplarını sıradan okuyacağım:)

Özlem; vallahi öyleymiş:) Çok sevdim.

sevdicann; bir yazımda yer vereceğim inşallah;)

suumerella; o kanıdayım şu an ben de;) Epeyce sevdim;)

Makyaj Tavsiyem; merhaba;) Hoş geldiniz. Uğradım bile blogunuza:)

Gulsah Meral; seveceğinizi düşünüyorum Gülşah Hanım:)







Asis dedi ki...

Her şeyin bu kadar hızlı değişmesi beni yoruyor artık yetişemiyorum ;) yazarı hiç okumadım en kısa zamanda alıp okumak dileğiyle,sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Blogumda Kitap Çekilişim var katılımınızı beklerim,
http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

birdunyafikir dedi ki...

Asis; çok severek okudum. Fırsatınız varsa, ihmal etmeyin derim;)

İlknur AKPINAR; teşekkürler, blogunuza bakacağım.