28 Kasım 2014 Cuma

KEMİK İLİĞİ ÖRNEĞİ VERMEK ASLINDA ZOR DEĞİL

Sosyal medyanın en çok işe yaradığı konulardan biri; çaresizlik içinde doku, ilik, kan, vb. nakli bekleyen hastalara gönüllü vericilerin ulaşmasını kolaylaştırması.
Pek çok kişi sosyal mecralarda böyle mesajları gördüğünde paylaşarak daha çok kişiye ulaşmasını sağlıyor ve vicdani olarak görevini yerine getirmiş olduğunu düşünüyor.
Elbette bu duyarlılık oldukça sevindirici.

Ama yeterli mi???

Ülkemizde kemik iliği nakli bekleyen pek çok hasta var.
Fakat örnek veren gönüllü sayısı talebi karşılamaya yetmiyor.
İstatistiksel rakamlar verip sıkmak istemiyorum sizi...



Pek çoğumuzun çok meşakkatli olduğunu düşündüğümüz bir hususa dikkat çekmek istiyorum:

Kemik iliği örneği nasıl verilir?

Konu ile ilgili olarak İstanbul Tıp Fakültesi Kemik İliği Bankası çok güzel, kısa ve öz bir rehber hazırlamış.

Özet olarak;
 genel anestezi ile operasyon veya dikiş gerektirmeden leğen kemiğinden özel iğneler ile kemik iliğinin torbaya aktarılması

yada

kısa bir ilaç tedavisi sonrasında kan bağışı yapar gibi kemik iliği hücrelerini makine ile kandan toplanması

Buradan konu hakkında en temel soruların yanıtlarını okuyabilirsiniz.
Sadece bir buçuk sayfa, lütfen vakit ayırıp müsait olduğumuz zaman bir göz atalım.



Şu an hemen koşa koşa gidip ilik veremeyiz belki.
Ama bir farkındalık, bilinçaltına gönderilen olumlu mesajlar, kendimizi hazır hissettiğimizde yerine ulaşacak bir güzelliğe aracı olacaktır.
Allah vermesin, bir gün hepimiz bir bağışçı arıyor olabiliriz.
Rabbim tüm hastalara şifa, yakınlarına kolaylık versin.

* Fotoğraflar internetten alıntıdır.

6 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Keşke koşa koşa gidip versek o iliği , hem de hepimiz :(

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Çok faydalı bir paylaşım olmuş canım..

sevdicann dedi ki...

Çok önemli bir konuya değinmişsin canım ..

birdunyafikir dedi ki...

Keşke Gerçek Olsa; bir kabullenme, mantığa oturtma süreci yaşamak gerekiyor belki de... Keşke dediğiniz gibi yapabilsek...

Büşra Kahveci; ilgin için teşekkürler.

sevdicann; bir farkındalık oluştuysa ne mutlu bana...

Unknown dedi ki...

Selam, Ben kemik iliğinin nasıl verildiğini bilmiyordum paylaşımın sayesinde öğrendim, teşekkür ederim. Okurken için bir tuhaf oldu, leğen kemiği? Çok acır mı? Sonra da sonunda bir insanı kurtarabilme ona umut olabilme ihtimalini düşündüm. Genelde insanlar aynı duruma düşmeden anlamıyor karşıdakini. Bu konuda da böyle belki de. Herkesin okuyup bilinçlenmesi dileğimle...

birdunyafikir dedi ki...

Mes TidyGhost; insan bilmediği şeyden korkar derler ya, sanırım doğru. Benim de bilgim yoktu hiç. Bir gün eşimle merak ettik ve araştırdım sonra. En azından bir farkındalığım var, bilinçaltına böyle bir konunun varlığını anımsattım. Her şeyin zamanı var, bir gün cesaretimizi toplayıp, yola koyuluruz inşallah.