4 Mart 2014 Salı

TEPSİ BOYAMA VE DEKUPAJ

Allah'a şükür sonunda ben de bir boyama ve dekupaj işlemi yapabildim!
Bloglara bakıp gördükçe içim gidiyor ama bir türlü malzemeleri almaya fırsat bulamadığım için erteleyip duruyordum.
Nihayet hafta sonu kolları sıvadım ve işe giriştim:)

Coca Cola'nın bir ara pek meşhur olan tepsilerinden vardı bende.
Neredeyse 7-8 senelik vardır sanırım, üstü yer yer çizilmişti, pek de kullanmıyordum.
Sahip olduğu bu avantajlarla (!) ilk boyama denemesi için aranan kurban bu talihli tepsi oldu :)


Nasıl boyadığımı uzun uzun anlatarak Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok sanırım.
Bu işin pîri olan pek çok blog yazarı var, illa ki birine denk gelmişsinizdir diye düşünüyorum.
Kısaca, tepsimi pon pon fırça yardımıyla 4 kat beyaz akrilik boya ile boyadım.
İnternetten bulduğum matruşka motiflerini A4 kağıda renkli çıktı aldım, kenarlarından kestim,temiz bir fırça yardımı ile  dekupaj tutkalıyla tepsiye yapıştırdım.


Sprey verniğim şu an olmadığı için işi şimdilik bitti:)


Sanırım çok heves edip uzun bir müddet sonucunda hedefe vardığımdan tepsiye bakmaya doyamadım vallahi:))


Lukas 4808 Titan Beyaz Akrilik Boya
Artdeco Dekupaj Tutkalı kullandım

Bu işi çok sevdim ben.
Pon pon fırça veya benim taktığım isimle ton ton fırça dünyanın en güzel icatlarından biri diye düşünüyorum.
Pıt pıt diye o boyayı yüzeye yaymak feci zevkli ve insanı rahatlatan bir şey.
İlk denememi de peçete kadar ince bir şeyle değil de A4 kağıdı ile yaptığım için de doğru bir tercihte bulunmuşum.
Zira peçete çok daha fazla dikkat gerektirecektir.
Bir de 3. resimde net görünüyor, tepsinin sağ alt tarafında ne kadar boyasam da kapatamadığım sarı bir yer kaldı nokta şeklinde.
Onun sırrını çözemedim :-/
Sebebi hakkında fikri olan varsa sevinirim;)

15 yorum:

glsn dedi ki...

Bence cok guzel oldugundan bakmaya doyamamissiniz:) ellerinize saglik.

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) Bence kesinlikle acemiliğinizi atmışsınız, artık çok daha güzel işler çıkaracağınızdan şüphem yok :))

Bu arada, bahsetmiş olduğunuz sarı noktayı ben göremedim :)

bahar yorgun dedi ki...

sonuç çok iyi olmuş bence ellerinize sağlık

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ellerinize sağlık, harika olmuş:)

birdunyafikir dedi ki...

gülşah,
Yeniler Kendini Hayat,
Bahar Yorgun,
Gamze Esra Ersöz

teşekkür ederim hepinize.

İnşallah daha farklı şeyler yaparak burada paylaşırım sizlerle;)

AsOrTiK dedi ki...

matruşkaları çok severim:) çok güzel bir geridönüşüm olmuş. ton ton fırçayla boyamaya devam:))
eline emeğine sağlık. güzel günlerde kullan
sevgiler

deeptone dedi ki...

aaa biliyon mu bak, bahar006 var, blogu, craft a dream, o da dekupajcıı :)

Kelimelerle Dans dedi ki...

çok güzel bir meşguliyet:) yapımı da pek zevklidir eminim.görünümü zaten çok güzel söylemeye gerek yok:)

birdunyafikir dedi ki...

AsOrTiK; matruşkalar sevimli oldu hakikaten:)

deep; eveeett, haklısın;)

Kelimelerle Dans; ben bunu neden daha önce yapmadım diye düşünüyorum şu an:)

tarchinbyseden dedi ki...

Cocola temali herseye bayilirim o yuzden icim biraz ciz etmis olsa da :) matrushka delisi biri olarak yeni halini de pek begendim

birdunyafikir dedi ki...

Seden Sezer; önceki hali pek estetik değildi artık;)
Beğenmenize sevindim:)

Adsız dedi ki...

Tepsinizin matruskali yeni yuzu cok sevimli olmus ellerinize saglik :) sari lekeyi ben de goremedim bu arada :) dekupaj kagidi ve pecete tutkal ile yeterince koruma altina alinmazsa vernik desenlerin sararmasina neden oluyor. Kucuk bir bilgi olarak bunu eklemek istedim:)

birdunyafikir dedi ki...

Vızvız; teşekkür ederim.
Verdiğiniz bilgiler çok iyi oldu, ilk tecrübem olduğu için vernik yapınca ne ile karşılaşacağımı bilmiyordum. Sanırım biraz kat daha tutkal geçsem iyi olacak:)

Unknown dedi ki...

Harika olmuş Ellerine saglık canım...

birdunyafikir dedi ki...

MORLU MUTFAK; teşekkür ederim;)
Boyama kısmı çok zevkli:)