26 Mart 2014 Çarşamba

FETHİYE GEZİSİ 1: AMİNTAS KAYA MEZARLARI

Bir kaç hafta önce Fethiye civarlarında 2 günlük, kısa ama oldukça verimli bir gezi yaptık.
Mart ayının ortaları Fethiye ve çevresini gezmek için oldukça güzel bir zaman bence.
Çünkü cayır cayır sıcak başınıza vurmadan, ortalık kalabalık olmadan, güzellikleri sakin sakin gezme imkanı oluyor;)

Bu geziden muhtelif yerleri bölüm bölüm yazmayı planlıyorum.
Gezi duraklarımız Ölüdeniz, mübadele döneminde boşaltılan bir Rum Köyü olan Kayaköy, Saklıkent, Carette Caretteların mekanı olan İztuzu Plajı, Dalyan (Kaunos Antik Kenti) ve Tlos olacak.

Oturduğunuz yerden gezmeyi seviyorsanız beni takip edebilirsiniz;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İlk durağımız Fethiye merkezdeki MÖ 4. yy'dan kalan, İon tarzında yapılan ve tek parça kayanın yontulmasıyla oluşturulan Amintas Kral Mezarları oldu.
Girişte sol tarafınızda aşağıda yer alan kaya mezarları dikkat çekiyor.





Mezarların içerisinde en meşhuru olan ve üzerinde "Herpamiasoğlu Amintas"  yazılı olan mezara yeşillikler içinde yer alan merdivenlerle çıkılıyor.
Merdivenler gayet nizami, fazla yormuyor insanı.
Fakat idmansızsanız "ay iki dakika dinleneyim" diyerek soluk soluğa duraklamanız muhtemel;)


Bu mezar şehre hakim bir alanda ve muhteşem bir deniz manzarasına sahip.


Mezarlar maalesef zaman içinde soyulmuş ve yağmur, sıcak gibi fiziki etmenler sebebi ile oldukça yıpranmış.

Buna rağmen dönemindeki (ve hatta günümüzdeki) ihtişamını kabul etmemek elde değil.


Mekan Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından işletiliyor ve giriş ücretli (kişi başı 5 lira). 
Müze kartınız varsa ücretsiz girebiliyorsunuz (müze kart çıkarma ücreti tam (öğrenci/öğretmen hariç) olanlar için 30 lira, aklınızda bulunsun;)
İşin kötü yanı, mezarın yanına kötü koku sebebiyle fazla yaklaşmak istemiyor insan.
Kokunun sebebi -sanıyorum ki- buraların geceleri başıboş kalması...

Amintas'ın gece çektiğimiz bir karesi ile yazımın birinci bölümünü tamamlıyorum:)


8 yorum:

Kahve Tadında dedi ki...

Fethiye çok görmek istediğim yerlerden biri. Çok güzel bir gezi olmuş sizin için. fotoğraflarda çok güzel :)

birdunyafikir dedi ki...

Kahve Tadında; teşekkür ederim, sağolun:)
Gerçekten güzel bir yer;) Denizi ve yeşilliği güzel, amenna, ama tarihi olarak da pek çok değere sahip.
Es geçmemek lazım.

Syhn dedi ki...

aktif gezmeyi severim ama oturdgum yerden gezmek de ayrı bir keyif..
o kokuyu ben duymadım en azından diye avutayım kendimi :))

birdunyafikir dedi ki...

Şanslıymışsınız Syhn:)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ne güzel bir gezi yapmışsınız.Yazıların devamını bekliyoruz :)

birdunyafikir dedi ki...

Gamze Esra Ersöz; teşekkür ederim.
Siz fazla bekletmedim, 2. yazıyı da yayınladım:)

Unknown dedi ki...

Amintas kaya mezarlarinin bir efsanesi var diye duymuştum doğru mu?
Bir fikriniz var mı...

birdunyafikir dedi ki...

Melike Beyza Tetik; maalesef bir fikrim yok:(