10 Temmuz 2017 Pazartesi

BEBEK YATAĞI SEÇME GÜÇLÜĞÜ

İnsan bebek sahibi olacağını öğrenip hazırlık aşamasına geçtiği anda, o güne kadar hiç de ilgi alanına girmeyen pek çok şey artık odak noktası oluyor. Temin edilmesi gereken bir sürü şey sizi bekliyor. Satın alma konusunda bizi en çok zorlayan elemanlar yatak, bebek arabası, ev tipi ana kucağı ve oto koltuğu olmuştu. Modeller, ürün kaliteleri ve fiyatlar arasında epeyce fark oluyor tabi. Tüm araştırmalarımız, mağaza mağaza gezip tozmalarımız, ürün yorumlarını okumalarımız ve satış görevlileri ile fikir alışverişlerimiz neticesinde ben şu kanıya vardım; ilk olarak üründe bulunmasını istediğiniz önceliği kafanızda belirleyin. Çünkü bu ürün gruplarında en iyi diye bir şey yok. İhtiyacınızı maksimum şekilde sağlayan ürün, en iyi ürün. O üründe dahi "şurası da şöyle olsa iyi olurmuş" diyebileceğiniz şeyler olabiliyor zira. 

Yukarıda da belirttiğim gibi, alma arefesinde internetten oldukça araştırma yaptık eşimle. Ürün yorumlarını, blogları okuduk. Tecrübeyi paylaşmak önemli. Bu sebeple belki arayış içinde olan, fikir edinmek isteyen birilerine bir nebze faydası olabilir düşüncesi ve tabiri caizse internete olan vefa borcumu ödemek adına bebek yatağı seçimimizi nasıl yaptığımız konusundaki tecrübelerimi paylaşmak istedim.

Öncelikle şunu söyleyeyim; bebeğimiz doğmadan önceki düşüncemiz, onunla aynı odada uyumak yönünde idi. Aslında bebek doğmadan önce öyle süslü püslü, cici mobilyalı bir oda da hazırlamadık. Yanımızda yatabileceği bir yatak ayarlayabilmek ilk etapta işimizi görecek diye düşündük. Bebeğin karakterini biraz daha tanıyıp anlayınca, ona göre bir oda planlaması yaparız dedik. Ablamın bana bir önerisi oldu. Yeğenim için alınan çok şirin bir hasır sepet vardı. İçine pamuk yatak da diktirilmişti. Bu seyyar yatağın ilk aylar için kullanım açısından bize rahatlık sağlayacağını düşündük. Hafif olduğu için taşıması kolaydı, pamuk da sağlıklı bir malzeme olduğu için bebeğimiz rahat eder diye düşündük. İlk aylar için çözümümüz hazır diye geçse de içimizden, arayışlarımız devam etti. Acaba park yatak mı alsak diye epeyce bir bakındık. Joker, Ebebek gibi büyük bebek mağazalarının yanı sıra şu an adını anımsamadığım bir sürü dükkanı defalarca gezdik. Ebebek mağazasındaki Joie Illusion park yatak pek bir gözümde kalsa da bir türlü emin olamadım. Bebeği kucaklayıp o yatağın içine koymak, bebek ağırlaştıkça, ilerleyen aylarda benim açımdan sıkıntı olur diye düşündüm hep ve bir türlü "evet,bu olsun" diyemedim. Nihai kararımız, ilk 4-5 ay için sepet yatağımızı kullanmak yönünde oldu.


Konu bebek olunca planlar pek tutmuyor:) Hastaneden çıkıp eve geldik ve bebeğimiz bu yatakta sadece 40 gün yatabildi. Çünkü biz 15 günlüğüne diye gidip, aylarca annemlerde kalmak durumunda kaldık. Evimize tekrar döndüğümüzde bebeğimiz emekliyordu ve boyu artık bu sepete tabi ki sığmıyordu:) Hal böyle olunca "e bu çocuk şimdi nerede yatacak?" mevzusu bir kez daha gündemimize oturdu. Yine mağaza dolaşmalar falan derken, farklı şeyler almak için gittiğimiz İSTOÇ'ta fikir edinelim diye baktığımız bir park yatağın içine bakmak için eğilmemle birlikte aldığım plastik kokusu neticesinde asla park yatak almamaya karar verdim. Tabi şunu da eklemem lazım, bu zaman sürecinde bebekli bir evin dizaynı nasıl olmalı, çocuk gelişimi açısından  bebek mobilyalarında nelere dikkat edilmeli gibi konular hakkında çok okudum. Ve şu nokta, o andan itibaren benim için yol gösterici oldu: çocuğa ait eşyalar, onun kolaylıkla erişebileceği yükseklikte olmalı ki çocuk ihtiyaçlarını başkalarına muhtaç olmadan karşılayabilsin (evet, Montessori Metodu:) Ve kullanılan eşyalar mümkün mertebe doğal malzemeden oluşsun (ahşap mobilyalar bana iyice göz kırpmaya başlamıştı). Hal böyle olunca, biz de basit ve beşik tarzında, hafif bir ürün alalım, sonrasında yer yatağına geçiş yaparız dedik. Agashi marka beyaz bir beşik aldık. Bizim aldığımız dönemde (2016 yazı) piyasaya yeni giriyorlardı. Şu an Joker mağazalarında bizim aldığımız fiyatın epeyce altına satılıyor;) Yapboz gibi bir yatak, çivi falan gibi bağlantı elemanları yok. Parçalar birbirine plastik apartlar ile tutturuluyor. Tekerlek çıkarıldığı zaman beşik gibi sallanabiliyor. Pratik, hafif bir ürün. Her ne kadar yatağın kullanım süresi için 6 yaşa kadar uygun dense de bebeğin boyu uzadıkça yatağın korkuluklarını aşma hevesi artıyor. Kilo aldıkça, yatağın içinde dönerken de biraz ses çıkıyor (yatak hafif çünkü). İkea beşiklerinde de aynı problem var diye okumuştum. Ama 1.5-2 yaşa kadar idare eder. Zaten o vakitten sonra da bebek düşebileceği gerekçesi ile yüksekte yatmamalı bence.


Bu yatağı da çok uzun kullanmak nasip olmadı bize:) Bitip tükenmek bilmeyen göçebelik hayatımız sebebi ile yavrucağızım 4 ay belki yattı herhalde. Bu yatağın bir dezavantajı, bebek başını vurmasın diye beşik koruma kullanıldığında, çocuğun çok terlemesi... Bizim bebek çoğunlukla yüzükoyun yattığı için de çok terliyor gerçi. İkea'nın yaklaşık 15-20 cm yüksekliğindeki beşik koruması, bu ürün için ideal. Beşikteki boşlukları tam kapatacak şekilde koruma kullanınca çocuk çok terliyor (bu durum koruma kullanılan tüm yataklar için geçerli olabilir mantıken). Her şeye rağmen severek aldık ve kullandık. Ama minnak böcek tırmanma çabalarına girince yer yatağına geçiş sürecimizi hızlandırdık.

İnternette, İnstagramda Montessori yatağı diye bir furya var. 4 tarafı ahşap, üst kısmı çatı gibi, en düşük fiyat 1.000 tl benim gördüğüm. Şaka gibi bir şey. Anneler çocukları için en iyisini yapmak ister hep, tamam. Ama 1.000 tl lik ahşap çerçeve ve çatı olmayınca, çocuk o yatağa kendisi erişemiyor mu çok merak ediyorum? Amaç o zaten, çocuk uykusu gelince yatağına kendi yatabilsin. Uyanınca düşüp şaşmadan kalkabilsin. Biz o kafadayız yani en azından:) Bundan mütevellit, yeniden yatak arayışına başladık:) İşbir, Doğtaş, Yataş, İstikbal, Yatsan, falan filan yine bir sürü marka gezdik. Ben aslında eski usul, pamuk yataktan yanaydım. İnternette bebekler için şu an en çok önerilen yatak türü ise lateks yatak. Gezdiğimiz mağazalardaki satış görevlileri ağız birliği yapmışçasını şunu söyledi; eskiden pamuk ve yün sağlıklıydı, evet. Fakat şu an alerjik reaksiyonlar eskiye oranla çok daha fazla. İstanbul nemli bir şehir. Pamuk ve yün, nemli ortamlarda bakteriler için uygun bir mekan. Balkonlar küçük. Pamuk yada yün yatağınızı açıp güneşletebilme imkanınız var mı? Pek yok... Bu sebeple doğal bir kauçuk olan lateks, bebekler için güvenilir bir malzeme... Biraz düşününce aklıma yattı. İçime en çok sinen ürün de Yatsan Tempur'un Popcorn bebek yatağı oldu ve onu aldık. Taklitlerinin çıkmasından çekinildiği için, içeriğinde küçük bir değişiklik yapılacağını ve farklı isimle piyasaya yeniden çıkacağını söylemişlerdi satın alma sürecinde. Şu an baktım, internet sitesinde görünmüyor ürün. Ben oldukça memnunum yataktan. İç malzemesi zaten doğal. Kumaşındaki pamuk oranı yüksek ve kaliteli bir kumaş. Oldukça fazla terleyen bir bebek için doğru seçim olduğunu düşünüyorum. Özel ölçü üretme imkanı da var. Fiyat piyasa ortalamasına göre biraz yüksek ama değer bence. Çünkü bir bebek günün en az üçte birini yatağında geçiriyor. Ha tam anlamıyla havalı bir Montessori yatağı olmadı bizimki:) Yan kısmına bebiko uyurken yere düşmesin diye yastık koyuyoruz ama hiç de sorun değil bizim açımızdan;) O da sınırlarını öğrendi artık. İlk günlerde yastıkların üzerinde buluyorduk uyandığımızda ama şu an durum stabil... İlerleyen süreçte, belki kendimiz -1.000 tl olmasa da- basit bir şekilde, ahşap bir çerçeve yaptırırız çevresine. Ya da az yüksekliği olan bir yatak alırız.

Umarım bir fikir verebilmişimdir. Bebikolara (ve dahi annelerine) bol ve huzurlu uykular getirsin yatakları.

4 yorum:

Ekol Meslek dedi ki...

Bebek yatağının yaysız olması daha sağlıklıdır. Bu yüzden biz işbir'i tercih etmiştik. Yaysız olması rahat olmaz mı endişesi uyandırmasın, ne çok sert ne çok yumuşak ve zerre deforme olmuyor.

beyza aydin baser dedi ki...

Ekol Meslek; İşbir hakkında internetten okuduğum yorumlar kısmen olumsuzdu. Yatak teslim edildiğinde, yatakta koku olduğu falan yazıyordu bazı şikayet sitelerinde. Kumaşını konusunda da tam emin olamamıştım nedense... Ama zevk ve tercih meselesi elbette:)

Merve Sen dedi ki...

Merhaba,
Yatsan Popcorn yatağınızı ilk aldığınız zaman koku var mıydı? Ben de çocuğum için aldığım bu model yatağı yeni teslim aldım; 3 gündür kokusu tüm evi kapladı. İçindeki sünger kısmı çok ağır kokuyor. Aldığım yatsan bayii bir hafta kadar kokabileceğini normal olduğunu söyledi ama daha önce aldığım hiçbir yatakta böyle bir koku problemi yaşamamıştım. Siz de böyle bir problem olmuş muydu?
Cevabınız için şimdiden teşekkürler... :)

beyza aydin baser dedi ki...

Merve Sen; merhaba:) Bizim yatakta hiç koku problemi olmadı. Dedikleri süre dolunca kokunun geçip geçmediğiyle ilgili bilgi verebilirseniz ben de çok sevinirim:)