4 Ağustos 2014 Pazartesi

KARINCALARIN AYAĞINI EVİNİZDEN KESECEK BİR YÖNTEM

Karınca ve arı çalışkanlığı sebebiyle her takdir ettiğim iki yaratılmış.
Fakat mutfağımı kendi buğday ambarıymışçasına gezip tozan karıncalar bu yaz beni feci halde bunalttı.
Takıntı olmuşlardı artık; sahurda uyanıyorum, tezgahın üzerine-dolabın içine bakıyorum, sabah uyanıyorum, yine kontrol ediyorum. İşten geliyorum, göç yolunu keşfetmeye çalışıyorum...
İyice bunaldım!

Karıncaların evi yol geçen hanına çevirmemesi için bazı tedbirler var. Ki bunları illa ki uygularım:

Yiyecek ve içeceklerin ağzı kesinlikle açık kalmayacak, 
Tezgaha, dolap içine, yere dökülmüş damlalar ve kırıntılar olmayacak,
Çöp poşetinin veya kovasının ağzı mutlak surette kapalı duracak.

Tüm bunları yapmama rağmen, yok!
Bir delik bulup muhakkak geliyorlar!
Biliyorum, eskiler karınca olan ev, bereketli evdir derler.
Ama karıncaların tüm sokağı arşınlayıp, mutfağımda fink atmaları da pek kibar bir davranış olmuyor yani!

Karıncalardan kurtulmak için farklı yöntemler var.
Mesela toz halinde satılan ilaçlar...
(Eczacının anlattığına göre, patatesle karıştırıp, karıncaların geldikleri yerlere serpince etkili oluyormuş.
Ama bu etki onların ölmesi demek. Fakat buna vicdanım el vermez, başka çözüm bulmalıyım...)
Yada yoğunlaştıkları noktaya soğan koymak (bizimkilere sökmedi:-/  )

Derken karıncaların bebe pudrası ve tebeşirden kaçtıklarını okudum.
Yıl olmuş 2014, ben okulu bitireli de epey zaman geçmiş.
Sokaklarda sek sek oynayan çocuklar da yok "ablacım bir tebeşir versene" diyebileceğim.
Tek çıkar yol: bebe pudrası.

Gözlemlerim sonucunda şunu söyleyebilirim: sonuç olumlu!



Karıncaların geldiği noktaları keşfedip, oraya pudradan küçük bir dağ yapıyorsunuz (karıncanın boyuna göre dağ oluyor bu tabi, bize göre serpinti;)
Gözlemledim, pudraya yaklaşmak istemiyorlar, bir kaç tane öncü karınca olay mahallini kontrol ediyor ve geri dönerken diğerlerine anons geçiyor "heyelan olmuşyol kapalı, yol kapalı, geri dönüüün!". 
Bunun üzerine araştırmacı karıncalar alternatif yol aramaya koyuluyor (ve illa ki buluyor), diğerlerine seslenip "burdaaan, burdaaan!" diye bağırıyor. Bu durumda siz de yeni bir pudra dağı oluşturarak bu geçiti de kapatıyorsunuz;)

Giriş noktalarını bu şekilde kapatınca karıncaların sayısı oldukça azalıyor (tamamen bitti diyemiyorum şu an için, çünkü ortalıkta gezinenler önceden kalan ve "köprüden önce son çıkış"ı kaçırıp, dolanıp duran karıncalar sanırım:)

Öldürmeden, onlar sağ ben selamet, bu yöntem işimi gördü.
Böyle bir sıkıntınız varsa, deneyebilirsiniz;)

* Karıncalar şekerli şeylere bayıldığı için buzdolabı dışında muhafaza ettiğiniz bal, reçel, tahin, vb. gıdaların kavanozlarını su dolu bir kabın içine yerleştirirseniz, bu yiyeceklere üşüşüp durmayacaklardır.
** Pudrayı kullandıktan sonra ağzını kapalı tutmanız, pudranın keskin kokusunu muhafaza etmesini sağlar.

13 yorum:

YUUGEN dedi ki...

süper :) Nereden buldun bu yöntemi Allah iyiliğini versin :)
Bende karınca öldürmek istemiyorum ama evi bazen işgal ediyorlar :)

cigdemonur2 dedi ki...

Kolaymış, kokulardan hoşlanmıyorlar galiba, sarımsak dişi koymak da bir yöntem :)

Unknown dedi ki...

Yaa ablama söyleyim o çok muzdarip bu durumdan

zeze dedi ki...

geçen yaz bizim evin de davetsiz misafirleri olmuşlardı kendileri. aynen sizin gibi eşimle ben de onlara zarar vermeden göndermek amacıyla pek çok yol denedik. bunlardan biri de talk pudrası idi. ancak biz başarılı olamadık. pudradan önce mutfakta cirit atarlarken pudrayı döktükten sonra mutfakta değil salonda gezinir oldular. yazık ki eczaneden aldığım bir zirai ilaçla kurtulduk. suya karıştırıp bulundukları alana sıkınca bir daha gelmediler. sizinki umarım kesin çözüm olmuştur.

sevgiler...

deeptone dedi ki...

ay yaaa mutfak hep temiz olcak ve tezgah lavabo özellikle temiz olcak di mi. bana da minek sinek geliyo bazen yaaa :)

birdunyafikir dedi ki...

Hazel; çok aradım inan:)

Çiğdem Onur; sarımsağı duymamıştım;)

gizli yetenek; umarım faydası olur;)

zeze; alışkın oldukları girişler kapanınca farklı girişler keşfediyor arkadaşlar. Belki sizde de öyle olmuştur:( Pudra kesin çözüm değil tabi, sadece önleyici tedbir. Tezgah üzerinde bir şey buldular mı, çoğalmaları an meselesi:))

deeptone; aynen. İmzamı atarım! :)

deeptone dedi ki...

siyaset tarih din okumayı sevmiyom yaa :)

Syhn dedi ki...

şu karınca ilacını almadan evvel okusaydım ne iyi olurdu denerdim ben de ama bıktık ya bıktık.
sprey aldık tezgahı temizleyip sıkıyoruz.
yeter diyorum yeter çok çalıştınız dinlenin artık sizi öldürmek istemiyorum :(

Nabrut Fıdıllıoğlu dedi ki...

şimdilik bir sıkıntımız yok ama arada basıveriyorla aklımda bulunsun sağolasın

birdunyafikir dedi ki...

deeptone; ilgi alanların farklı demek ki;)

Syhn; insan nasıl vicdan yapıyor, değil mi? :(

nabrut; ne demek;)

ilimilmek dedi ki...

Lavanta yağının böceklere, sineklere karşı etkili olduğunu biliyorum. Ama karıncalarla ilgili bizzat denemişliğim yok.

Ben de böcekmiş,arıymış karıncaymış,öldüremiyorum. Evde yolunu şaşırmışlardan birine rastlarsam üzerine cam birşey kapatıp yakalıyorum, sonra da yolcu ediyorum.

birdunyafikir dedi ki...

ilim ilmek; öncelikle rumuzunuzun çok hoşuma gittiğini söylemeden edemeyeceğim;)

İnsan ne kadar sinir olsa da kıyamıyor işte. Miniminnacık şey:)

Adsız dedi ki...

Pudrayi denedim bakalım ne okcak