15 Nisan 2013 Pazartesi

KEÇE HAKINDA BİRKAÇ ŞEY

Keçe ile bir şeyler yapmaya başlamam çok yeni... Bu yılın (2013) başı itibariyle başladım diyebilirim. Gündelik hayatın stres ve sıkıntılarını atabilmek için kendime bir uğraş arıyordum. İlk olarak aklıma gelen takı yapımıydı. Önceden birkaç küpe ve bileklik yapmışlığım vardı. İncik-boncuk satan dükkanlara gidip, gözüme takılan boncuk, taş, ip, tel, zincir, çivi, bit, halka gibi malzemeleri alarak güzel şeyler yapabileceğimi düşünüyordum. Henüz malzeme alışverişini gerçekleştirmemişken, küpe yada kolyelerde kullanabileceğim farklı süs malzemelerini araştırmaya başladım: iğne oyası çiçekler, yün ponponlar, kumaş çiçekler… Hepsi birbirinden güzeldi. Beğendiklerimi farklı dosyalar altında kaydetmeye başladım. Derken, keçe ponponlar ilişti gözüme… Keçeyi tanıyordum aslında. Rengarenk, sevimli ve sıcak bir malzemeydi. Ponponları araştırırken -googlenin marifeti bu ya- keçeden yapılmış tokalar, kolyeler, küpeler, bileklikler, çantalar, kıyafetler aksesuarlar, panolar, kitap ayraçları ve daha pek çoğunu sıralayabileceğim nesneye rastladım ve tüm bunlara bayıldım!


İstanbul’da yaşamanın en sevdiğim yanlarından biri olan Mahmut paşa: "ne ararsan bulursun” cennetine gidip Marputçular Hana uğradım ve aklımda olan malzemelerin pek çoğunu aldım (takı yapımı için kullanacağım ve yukarıda yazdığım malzemeler). Bunun yanı sıra mavi, sarı, turuncu, krem ve mor renkli keçelerden 3 mm. kalınlığında ve 50*50 cm. olan parça keçelerden alarak, bir de küçük tüp yapıştırıcı aldım kendime… Ve o gün bugündür –küçük parçalar da olsa- minik minik şeyler yaptım kendimce. 

Neler yaptım mesela? 

Yeğenim, yeğenimin arkadaşı ve bir kaç tanıdığımın minik kızı için toka


 Annem için buzdolabı magneti


Tanıdık, eş-dost için buzdolabi magnetleri


Ve fotoğraflamayı ihmal ettiğim farklı objeler...

Söylemiştim, takı yapımı için pek çok malzeme aldım keçelerimle aynı anda. Ama şu anda onların hepsi bir kenarda bekleme vaziyetinde. Çünkü keçeler aklımı başımdan aldı. :)

İnternette araştırmalar yaparken görüyorum ki Türk kadını gerçekten marifetli:)

O marifetli bayanların yanında benim yaptıklarım karınca kararınca olsa da; vaktimi değerlendirdiğim için, sevdiğim insanları bu küçük objelerle mutlu ettiğim için ve evde atıl kalan malzemeleri değerlendirme fırsatı bulduğum için gerçekten mutluyum.

5 yorum:

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

Yeni başlayan biri için yaptıkların çok güzel ellerine sağlık:))) Bu arada blogun hayırlı olsun 2. izleyenin oldum galiba 1. de Birgül'müş o da bugünkü postunda veda etmişti neyseki ikimiz aynı şehirde yaşıyoruz ve yakında komşu oluyoruz....

birdunyafikir dedi ki...

Teşekkür ederim. Elimden geldiğince ve aklımın erdiği kadarıyla yapmaya çalışıyorum... Bloglarda güzel paylaşımlarda buluşmak dileği ile...

bademlebuduk dedi ki...

keçe bir tutku sanırım :)

Unknown dedi ki...

bir süredir sizi takip ediyorum. çok güzel fikirleriniz var. ellerinize sağlık. ben de bloguma beklerim. eylulunevreni.blogspot.com

birdunyafikir dedi ki...

eylül ayvaz; teşekkür ederim;))))