14 Şubat 2014 Cuma

YANIKLAR İÇİN EVDE BULUNMALI: KANTARON YAĞI

Geçen akşam musluktaki sudan parmağım yandı üzerinize afiyet...
Nereden bileyim suyun aniden o kadar çok ısınıp kaynayacağını?!

İlk etapta çok önemsemedim bu yanmayı, soğuk su tuttum biraz ve işime devam ettim.
Fakat sonra acı hissedince parmağıma baktım, kızarma-bozarma emareleri gelişmeye başlamış.


Yanma sonrasında, yanan kısımda bir alevlenme ve acıma oluşur.
Baktım o yolda ilerliyor, kenarda masum masum bekleyen kantaron yağını çıkardım tezgaha.


Zeytinyağıyla karıştırılmış olan kantaron yağını pamuk vasıtasıyla parmağıma sürdüm.
Sonra pamuğu yara bandı ile parmağıma sabitledim ve 1 saate yakın o şekilde beklettim.
Sonuç gayet olumlu; parmağım artık alev alev yanmıyor ve su toplamadı.
Bu tür ufak tefek yanmalarda bu yağ çok işe yarıyor.
Fakat doku zedelenmesine sebebiyet veren daha büyük yanıklar için doktora gitmeyi ihmal etmemek gerek...

Kantaron yağı neye iyi gelir?
Yanma olaylarında su ve iltihap toplanmasını önler, damar büzücü özelliği ile kanamayı durdurur.

Kantaron yağı nasıl elde edilir?
Maharetli teyzeler evde kendileri yapabiliyor.
Ben de denemek istiyorum ama henüz fırsatım olmadı.
Evde yapımını anlatan pek çok kaynak var internette.

Nereden temin edilir?
Çevrenizde marifetli teyzeler varsa onlarda mutlaka bulunur:)
Yoksa da sağlık olsun, aktarlarda bulmak mümkün...

10 yorum:

yasemin-bebegimlehayat dedi ki...

Ayy geçmiş olsun..Yanık ufak olsa da acısı büyük oluyor malesef.Güzel bir bilgi öğrendim sayende. teşekkürler. alıp ecza dolabına koysam iyi olacak...

birdunyafikir dedi ki...

Teşekkür ederim, sağ olun:)
Seviyorum böyle bitkisel çözümleri.
Ecza dolabınızda bulunması gerçekten iyi olacaktır.

deeptone dedi ki...

oleeey. bişi öğrendim. bi dünya fikir. iyi fikir :)

birdunyafikir dedi ki...

deeptone; sağlıklı bir fikir;)

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun. Kantaron yağı ile lavanta yağını tavsiye ederim. Lavanta yağı tesadüfen yanıklara faydalı olduğu bulunuyor. Kimya laboratuvarında yanan Gattefose can acısıyla ilk bulduğu kaba daldırır. Tesadüf o ki oda lavanta yağıdır.
Böcek ısırıklarına da birebirdir. Geçmiş olsun.

birdunyafikir dedi ki...

bahceperisi; öncelikle teşekkür ederim...
Lavanta yağının da iyi geldiğini bilmiyordum, öğrenmiş oldum, sağolun;)

nurselinatolyesi dedi ki...

Ben kantaron yağını kendim yapıyorum.O teyzelerden biri benim yani :))Dediğin gibi çok da işe yarıyor.Kapalı yaralarda, yanıklarda ,kas ağrılarında kullanıyorum.
Bilmeyenler için iyi bir yazı olmuş,teşekkürler,sevgiler.

birdunyafikir dedi ki...

Nursel Hanım; kendi işini kendi gören marifetli hanımlara hayranım;)

Unknown dedi ki...

Yara bandı yapıstırılırmı

birdunyafikir dedi ki...

macera seven oyuncu; yanık bölgeyi kapatmamak lazım diye biliyorum, açıkta kalıp hava ile temas etmesi lazım sanırım. Yara bandı doğru bir tercih olmayabilir.