3 Şubat 2014 Pazartesi

EVDEKİ YIĞIN: ALIŞVERİŞ POŞETLERİ

Devir tüketim devri.
Artık sadece alınan ürünün tasarımı, kullanışlılığı yada görselliği ile yetinilmiyor.
Ambalajlama da bir sanat haline gelecek öyle zannediyorum ki yakın zamanda.

Bazen oluyor ki, aldığım ürünün dışında bulunan  kutuyu kıyıp atamıyorum çöpe.
Kaliteli kartondan üretilmiş, yazık günah olacak çöpe atınca diyorum.
Keza alışveriş poşetleri de öyle.
Farklı mağazalardan alınan her ürün için bir poşet eklenince elimize, evde yığınla poşet oluyor.

Bu poşetleri nizami bir şekilde depolamak da mesele bana göre.
Poşet arkadaşlar özgür takılmaktan hoşlanıyor, nizam intizam sevmiyorlar pek.
Elim boş olunca coşup yakın ebatta olanları gruplayarak bir araya koyuyorum ve bir süre bu düzenli hal devam ediyor.
Gel zaman git zaman, evden çıkarken aceleyle bu gruplar içerisinden en uygun poşeti arayıp bulma macerasında nizam ve intizam yenik düşüp dağınıklık baskın hale geliyor.

Geçen haftalarda rahatsızlanıp evde kaldığım dönemde dedim oturduk yerden yapabileceğim şeyleri düzenleyeyim en iyisi.
Ve her biri kendi krallığını ilan eden poşetleri düzenledim.
Her zamanki sistem; benzer boyda olanları kendi arasında grupladım, kartondan olanları ayrıca grupladım.
Ve hepsini büyükçe bir poşetin içine yerleştirdim.


Alışveriş esnasında mümkün olduğunca az poşet almaya çalışıyorum dükkanlardan.
Yeni aldığım ürünleri, önceden elimde bulunan poşete koymaya çalışıyorum.
Ama buna rağmen bu poşet yığılmasına engel olamıyorum.
Çevresel açıdan da bu derecede tüketim iç açıcı bir manzara değil elbette...

Sizin poşet kullanımını azaltmak için kullandığınız bir yöntem var mı?
Çantada bulundurulan bez çantalar olabilir, hiç alışveriş yapmamak olabilir (farkındayım, bu hiç inandırıcı değil:)

Bir de bu poşetleri evde düzenli şekilde biriktirebilmek için nasıl bir yol izliyorsunuz?

14 yorum:

bahar006 dedi ki...

Ben yıllardır hepsini ebatlarına göre katlayıp ayrı çantalarda muhafaza ediyorum. Gerektiğinde hem bulmam kolay oluyor hem de dağınıklık olmuyor.

Kahve Tadında dedi ki...

Bende aynı senin gibi arada bir hepsini toparlar düzenlerim. Sonra tekrar dağılır :) En büyüklerinden birinin içinde biriktiriyorum bende. Kiler niyetine kullandığım bi odamda dolabın içinde birikmekteler :)

birdunyafikir dedi ki...

Acaba farklı bir yöntem uygulayan arkadaşımız var mı? ;)

Aner dedi ki...

Benim bazi vazgecilmez torbalarim var. 4 tane buyuk boy kumas alisveris torbam, 1 tane icecek torbam (icinde bolmeler var boylece siseleri icine koyabiliyorum) var. Alisverise gittigim zaman meyveleri ve sebzeleri kesekagidinda aliyorum ve posetime koyuyorum. Eger kese kagiti ile alamazsam ve ezilecek birsey degilse direk posetime koyuyorum. Bir sitede gormustum. eger ezilecek meyvelerim warsa yumurta kagitina koyuyorum ( yumurta aldigimda atmiyorum) Poset asla kullanmiyorum. Bu posetler isimi goruyor. Aynisini giyecek alisverisim icin soyleyebilirim. Bez alisveris cantama koyuyorum, poset istemiyorum. Bu sayede evde plastik posetler neredeyse hic olmuyor. Evimde plastik sisede kullanmiyorum. bunun yerine cam siseler veya kavanoz kullaniyorum. Esime sabahlari portakal suyu sikiyorum, iste ogle arasi icebilmesi icin. Hic oyle pahali siselere ihtiyac duymadim, cam kavanoza koyuyorum ismizi goruyor. Sanirim kullandigim tek plastik urun strec film ve buzdolabi poseti (buzluk icin)
Umarim yardimci olabilmisimdir.
Sevgilerimle

birdunyafikir dedi ki...

Çok güzel bir yöntem Aner, uygulayabildiğiniz için sizi tebrik ediyorum.
Aslında bu tarz yaklaşımlar elbette uygulanabilir şeyler. Fakat ben daha çok küçük çantalar kullandığım için bez çantaları yada ekstra poşetleri yanıma almayı beceremiyorum her zaman. Biraz da üşengeçlik belki de. Aslında aklımda bir çözüm yolu var, eğer uygulayabilirsem paylaşımda bulunacağım bu meseleyi de. Hassasiyetiniz için gerçekten tebrik ederim sizi...

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Bende evdeki poşetleri en büyük poşetin içine katlayıp katlayıp koyuyorum :)

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Bende büyük poşetin içine katlayıp katlayıp koyuyorum :)

birdunyafikir dedi ki...

En kolayımıza giden yöntem bu demek ki;)

YUUGEN dedi ki...

ayy aynı dert bizde de var küçük balkon kutu kutu poşet dolu geçen kombi su akıttı hepsini attım :) temizlendi ev poşetten artık her aldığım şeyi poşete koydurtmuyorum ufak tefekse kendi çantama atıyorum eğer büyükse fuardan aldığım bez çantalara koyuyorum ama yinede atmaya kıyamadığım poşetler var itiraf etmeliyim :)

birdunyafikir dedi ki...

Hazır ev poşetten arınmışken dikkat etmekte faydalı olur herhalde;)

cocugumlaeglenirken dedi ki...

poşetleri çop poşeti olarak da değerlendiriyorum. (delik olamayanları) büyük poşetleri de öyle. Nasıl olsa çop poşeti kullanmıyormuyum. Hiç olmazsa bir poşet eksik oluyor.

birdunyafikir dedi ki...

Evet, çöp poşeti olarak da kullanmak mümkün. Bilhassa market alışverişlerinde alınan poşetler bu amaçla kullanmaya uygun. Bu poşetlerin üzerinde doğada çözünür ifadesi yer alıyor. Bu ilk etapta kulağa hoş gelen bir şey olsa da, parçalanan poşet yok olmuyor, sadece toprağa veya suya karışıyor. Zarar yine zarar yani...

glsn dedi ki...

rossman'dan aldığım bir ürün var: cep telefonu büyüklüğünde bir kılıf içerisinde bez torba. kullanmadığınız zaman kılıfı içine koyuyorsunuz ve inanın kol çantası içinde hiç yer tutmuyor. Bu tarz bir torba taşıyabilirsiniz.

birdunyafikir dedi ki...

gülşah; sanırım tarif ettiğiniz çantadan görmüştüm. Doğru, bu tür çözümler kullanılabilir. Ama üşengeçlik işte, insan unutuyor bazen bu tür poşet yada çantaları yanına almayı:(