10 Mart 2014 Pazartesi

SEÇİM VAADİNİZ NE OLURDU?

Malumunuz seçimler yaklaştıkça bilhassa büyük şehirlerin belediye başkan adayları programlara ve mitinglere katılarak seçim vaatlerini açıklıyor.

Velev ki belediye başkanı/muhtar adayısınız.
Vaatleriniz ne olurdu?


İsterseniz konu başlığını ti'ye alarak uçuk vaatlerde bulunun,
isterseniz problem olarak gördüğünüz hususlarda çözüm önerisi sunun.
"Seçim" size kalmış;)

Cevapları merak ediyorum.

Benim vaatlerim şöyle olurdu;

Mahallede/ilçede 2 haftada bir yada ayda bir, sponsor firmaların desteği ile mevsimine göre piknik alanlarında yada kapalı mekanlarda halkın katılacağı, aynı ortamda yaşamasına rağmen birbirleriyle iletişimi olmayan insanları bir araya getirecek kahvaltı/yemek organizasyonları düzenlemek...
Sonrasında belki sanatsal bir etkinlik (film gösterimi, söyleşi, vs.)
Başımıza ne gelirse birbirimizi tam olarak anlayamadığımız ve paylaşımda bulunmadığımız için geliyor, öyle inanıyorum.

Yapılarda kaçak kat olayına kesinlikle karşı çıkardım.

Deprem gibi doğal afetlerde kullanılacak "toplanma alanlarının" en uygun şekilde kullanılmasını temin eder ve insanlara "toplanma alanı" kavramının ne olduğunu, bu alanları bilmeleri gerektiği konusunda gerekli hassasiyeti gösterirdim.
(Ki devlet kurumlarının deprem hazırlığı ile ilgili çalışmalarını öğrenme isteğim sürecinde başıma gelenleri bu yazımda uzun uzun anlatmıştım. Sabredip kaç kişi okur bilemiyorum ama acı bir tecrübe ve bir Türkiye gerçeğidir bu)

* Fotoğraf internetten alıntıdır.

6 yorum:

Ahmet Sağlam dedi ki...

Öncelikle vaadleriniz güzel. Ama bunları gerçekleştirmek mümkün olur mu bilemiyorum. İktidara gelmeden önce her parti liderininin iktidar olduktan sonra fikirlerinin değiştiğine ya da değiştirmek zorunda kaldığına şahit oluyoruz. Benim başkan olma gibi bir fikrim olmadı ama çevreme espri amaçla söylediğim ve gerçekten de yapmak istediğim bir şey var: Seviyesiz yayın yapan, teknolojisini yenilemeyen, dünyadan bir haber olan, görüntü kalitesi bozuk yerel televizyon kanallarını kapattırmak :)

birdunyafikir dedi ki...

Ahmet Sağlam; ne kadar tuhaf değil mi? Gerçekleştirilebileceğinden şüphe duyduğumuz hususlar aslında yasal olarak koruma altında. Yani şu durumda yasal olan bir şeyi hayata geçirebilmenin zor olacağından bahsediyoruz. Ne garip… Maalesef görüp geçirdiklerimizle bunu kanıksamışız. Olması en doğal şeylerin ütopik karşılandığı zamanlarda yaşıyoruz. Başkan olmak gibi bir niyetim yok;) Konuşanı eleştirmek en kolayıdır ve bir fikir ortaya koymak, bunun hem uygulanabilir hem de mantıklı olması önemlidir. Acaba bizler neler düşünüyoruz, neler önerebiliriz, yada işe esprili yönüyle bakıp biraz da olsa gülebilir miyiz onu görmek istedim. Bir laf var ya, her şeyi devletten beklemek diye, ona küçük bir misilleme aslında yaptığım. Vatandaş olarak beklentimiz ne ki elimizde onu gerçekleştirebilmek için şans olsa vereceğimiz vaat o olsun.

Sizin vaadiniz de hoş:) Yerel kanallar bazen insanı hakikaten çileden çıkarıyor:)

deeptone dedi ki...

bak bişi sölücem amaaa inanmıcan biliyom. ben oy vermiyom yaaa hiç. öle vaat filan bilmem kii. ama ne bilem. belki herkese iş ve para derdim olsa olsa :)

birdunyafikir dedi ki...

Hmm anladım. ;)

Selcuk dedi ki...

Maalesef seçim öncesi verilen vaatler, seçim sonrası mazeretlere dönüşür.

birdunyafikir dedi ki...

Selçuk; sanırım biraz öyle;)