24 Mart 2014 Pazartesi

FIRINDA MANTAR DOLMA

Şip şak tariflerin birini daha paylaşmaktan mutluluk duyarım;)

Son derece kolay, kısa sürede hazırlanan ve görünümü hoş bir yemek.

Malzemeler:

- 1 paket mantar
- Garnitür (bezelyeli, havuçlu olanlardan)
- Tereyağı
- Baharat (ben kırmızı pul biber kullandım sadece, garnitür tuzlu olduğundan tuz eklemedim)
- Kaşar peyniri
- Dere otu (fırından çıkarınca üzerini süslemek için)

Hazırlanışı:


Mantarları sap kısımlarından ayırdım, yıkadım, suyunu peçete ile aldım ve mantarları şapka kısımlarının açık ağızları üste bakacak küçük güveç kaplarına yerleştirdim (Yıkadıktan sonra mantarları bir süre bekletmeniz gerekirse, su dolu kabın içine biraz limon damlatarak bu işlemi yapmak mantarların kararmasını önlüyor bildiğiniz üzere)

Açık kalan ağız kısımlarına garnitürleri koydum.

Her mantara küçük parçalar halinde tereyağı koydum.

Üzerlerine kırmızı pul biber serptim.

Kaşarı rendeleyip bir kenara aldım.


Pişirme:

Önceden 160 derecede ısıttığım fırında 15 dakika kadar pişirdim.
Sonra fırından alıp üzerine kaşarları ilave ettim ve kaşarlar eriyip hafif kızarıncaya kadar 10 dakika daha pişirdim.
Fırından çıkınca üzerini dere otu ile süsledim.


Dikkatimi çekenler:

Güveç kaplarına aldığı kadar mantar koymuştum.
Sıkıştırarak biraz daha fazla mantar konulabilirmiş aslında. Çünkü pişip suyunu salınca tabaklarda boşluk oluşuyor;)
Güveç kapları sunum olarak oldukça hoş görünüyor göze.
Yanında bir pilav veya erişte ile güzel ikili oluşturacakları kanaatindeyim.

Siz denemiş miydiniz bu tarifi?
Farklılıklar var mıydı?

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım çekti ama Beyza Hanım :)

birdunyafikir dedi ki...

Yemek yapmayı sever misiniz bilmiyorum ama hazırlaması çok kolay;) Deneyebilirsiniz belki:)

burcu dedi ki...

Yemek dediğin zaman almayacak bu yüzden şipşak tarifleri severim, mantarı da severim deneyebilirim. Ellerine sağlık.

birdunyafikir dedi ki...

Yazdan Kalan; ben de sizin gibi düşünüyorum çoğu kez. Bir ömür boyu, günde en az 3 kez yaptığımız bir çeşit aktivite için her Allah'ın günü uzun zaman harcamak pek işime gelmiyor benim:)

Elift dedi ki...

Oooh, ellerine sağlık, koktu mis gibi...Pazar kahvaltısına da süper olur bu yaa, denemeli bu pazar..

birdunyafikir dedi ki...

Elift; neden olmasın;)