3 Mart 2014 Pazartesi

DOĞAL ŞEKİLDE YÜZ TEMİZLİĞİ

Hepimizin duyduğu, bazılarımızın belki de uyguladığı bir yöntem aslında bahsedeceğim.
Ve yine biliyorum ki pek çok kişi gerek kokusu gerekse halk arasında "hacı / hoca / cami kokusu" gibi benzetmelerle ve kalitesiz olanlarıyla karşılaştığı için hoşlanmaz gül suyundan.
Halbuki gül suyunun saf olanı en pahalı yada en kaliteli olarak bilinen tonikten daha makbuldür bana göre.
Üstelik çevremde olgunluk yaşına erişmiş, hoş bir cilt görüntüsüne sahip ve gençliğinde yüzünü sadece gül suyu ile temizleyen bayanlar var;)

Gül suyu satan pek çok marka mevcut.
Gül suyu alırken püf noktası olan ve dışarıdan bakınca da farkedilebilecek olan iki unsur var:

1. Koku: Eğer koku çok keskinse, çok kalıcıysa kimyasal ilavesi vardır.

2. Renk: Bazı ürünlerin şişesi renkli olduğu için (bildiğiniz üzere genellikle pembe olur) dışarıdan bakınca içindekinin rengi görmek mümkün olmayacaktır. Eğer şişe şeffafsa, içindekinin rengini görebiliyorsanız ve renk koyu pembe tonlardaysa bu ürün gül kolonyasıdır ve yine kimyasal ilavelidir.

Doğal gül suyu renksiz görünümlü, uçucu ve hoş bir kokuya sahiptir...
Eğer kokusunda ekşilik varsa bu uzun süre beklemesinden kaynaklanır.

Gül memleketi olarak bilinen Isparta'da yıllarca yaşamış biri  olarak en güvenilir markanın Rosense olduğunu düşünüyorum.
Üstelik Türk şirketi (Isparta menşeeli)

Yüz temizliğini nasıl yapacağım?

Gül suyunun cildi temizleyici etkisi var.
Bir pamuk parçası üzerine gül suyu dökülerek cilt aşağıdan yukarıya olacak şekilde hafif hafif silinir.
(Gül suyu ile makyaj temizlenir mi derseniz bir şey diyemeyeceğim çünkü makyaj yapmadığım için denemedim).

Daha etkili bir temizleme için haftada 1-2 defa yüzünüzü kese ile hafifçe sürterek ölmüş hücrelerden arındırın ve ılık suyla yıkayın.
Sonra pamuk ile gül suyunu yüzünüze uygulayın ve kurumaya bırakın.
İnanın cildiniz pamuk gibi yumuşacık olacak:)

Ben (dediğim gibi) Rosense'nin gül suyunu kullanıyorum.


Ürün ambalajında zaten % 100 doğal yazar;)

Başta bahsettiğim, keskin kokulu ve koyu renkli gül kolonyası budur. Markasına göre değişir ama kokusu hoş bence, kıyafetlerin üzerinde kullanılabilir fakat yüzüme uygulamam.


Rosense bazı marketlerde bulunuyor. Şayet rastlamadıysanız internet adresinden ürünleri inceleyebilir, bu adresten de online olarak satın alabilirsiniz.
Fiyatı zaten gayet makul.

* Fotoğraflar internetten alıntıdır.

3 yorum:

glsn dedi ki...

Cok bilgilendirici bir yazi olmus. Ben rosense'in gulsuyunu degil ama kremini kullanmistim ve cok begenmistim.

bahar yorgun dedi ki...

bende gülsuyu kullanıyorum tonik olarak.. en önemlisi doğal olması

birdunyafikir dedi ki...

gülşah; teşekkür ederim. Rosense kozmetik ürünlerini ihraç da ediyor, bu anlamda iddialı bir firma. Memnun kalmanıza sevindim:)

Bahar Yorgun; gül suyunu kullanan canlı bir kanıt olarak aramızda olmanız beni mutlu etti:)