25 Eylül 2014 Perşembe

ZEHİRLENME VAKALARINDA ARANABİLECEK BİR NUMARA: 114

Hepimiz ilk yardım eğitimleri almışızdır; öğrenciyken, ehliyet alırken, herhangi bir eğitimde, vs.
Ama pek çoğumuzun acil bir durumla karşılaştığında paniği yenip ne yapması gerektiğini tam anlamıyla bildiğini -maalesef-  pek sanmıyorum.
Epey zaman oldu, kurumumuzun verdiği İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi'ne katılmıştık.
Sunumlar esnasında ilk kez duyduğum bir şey vardı: (Sağlık Bakanlığına bağlı) 114 Ulusal Zehir Danışma Merkezi (UZEM)
Mevzu şu: bir zehirlenme vakası ile karşılaştınız ve ne yapacağınızı bilmiyorsunuz.
114'ü tuşlayarak zehirlenmeye sebep olan maddenin (kimyasal, gıda maddesi gibi) türünü belirtiyor ve yapmanız gerekenler hakkında bilgi alabiliyorsunuz.
Sunumu gerçekleştiren bey, bu hattın ücretli olduğunu söyledi.
Onu da hatırlatmış olayım. (Gerçi o an sanırım bunun hiç bir önemi olmayacaktır... )


İnternette araştırma yaparken ODTÜ Sağlık ve Rehberlik Merkezi'nin hazırladığı bir metne rastladım.
Burada da 24 saat hizmet veren Zehir Danışma Merkezi ile ilgili bilgilere rastladım.
Ücretsiz telefon: 0800 314 79 00 (4 hat)
Ücretli telefon: 0312 433 70 01
                       0312 435 56 80 / 1292

Ağız/solunum/deri yoluyla zehirlenmelerde ve gıda zehirlenmelerinde neler yapılması ile ilgili kısa ama hayat kurtarıcı bilgileri incelemek isterseniz buraya bakmanızı öneririm.

* Fotoğraf internetten alıntıdır.

6 yorum:

Yasemin dedi ki...

Bu mevzu da pek mühim..
114.. Aklımda!

Pembe Kreasyon dedi ki...

Bunu biliyordum ama bilmeyenler için gerçekten çok iyi bilgi

deeptone dedi ki...

ay sağol sen faydalı bilgilercisin yaa tamam sosyal bilgiler uzmanııı :)

birdunyafikir dedi ki...

Yasemin; umarım hiç kullanmak durumunda kalmazsın;)

Pembe Kreasyon; bilen ender kişilerdensindir sanırım;)

deeptone; öğrendim ya, paylaşayım dedim. Paylaşımcıyım da ben:)

cigdemonur2 dedi ki...

Hiç gerekmesin ama, önemli bir konuyu yazmışsın.Bu sene ilk kez denediğim salatalık turşularında (turşu olduktan sonra )suyunun yüzeyinde beyaz ince zar gibi bir tabaka oldu, bunu sıyırıp attık,altaki salatalıklardan yedik ve sonra dışarda tutmayıp, buzdolabına kaldırdım.Tadında bir sorun yoktu.Umarım zararlı bir şey yapmamışızdır, ne dersin ?

birdunyafikir dedi ki...

Çiğdem Hanım; ah o beyaz tabaka insanı hep ikilemde bırakıyor zaten:-/ Dikkat etmekte fayda var gibi sanki;)