12 Eylül 2014 Cuma

GÖRSEL ALGIYI ARTIRABİLECEK FOTOĞRAF SİTELERİ

Blogu açmamdaki en temel unsur yazmak olsa da zaman içinde yaptığım şeyleri -bilhassa- kendi çektiğim fotoğraflarda desteklemek oldukça mutluluk vermeye başladı.

Akıllı bile olmayan cep telefonumun çektiği tatminsiz fotoğrafları gördükçe başladım söylenmeye: "ben önü net arkası flu fotoğraf çekmek istiyorum!" renkleri ne soluk çıkmış, baksana:( (söylentilerime eşim maruz kaldı tabi, ha bir de; pinti değilim, sadece her an internete girmek beynimi döndürdüğü için hala direniyorum akıllı telefona karşı;)

Işığı ve netliği pek düzeltemesem de en azından renkleri canlandırayım merakıyla kolay bir fotoğraf düzenleme programını kullanmaya başladım: photoscape (o olmasa blog yazarlarının hali nice olurdu?)

Öyle böyle derken en sonunda eşim sağolsun uzun araştırmalar sonucunda şu an için ihtiyacımı görecek nitelikte bir profesyonel makine hediye etti (Canon EOS M makinem. Hafif, taşıması ve tutuşu kolay, menüsü anlaşılır).
Makine güzel olunca, çekim yapmak da zevkli oluyor haliyle.
Şimdilerde yazacak konum çok. Ama fotoğraflardaki tatminsizliği bir nebze olsun dindirebilmek için harcadığım zaman artınca, yayın yapmak da güçleşiyor:)
Fotoğraf dipsiz bir kuyu bence. Değişkeni çok. Oynayabileceğin pek çok özellik var.
Fotoğrafsevelerin işi iş yani:)

Şunu belirtmeyi unuttum, fotoğrafa dair teknik bilgim yok denecek kadar az, şu an araştırıp karıştırma aşamasındayım.
İSMEK'in fotoğrafçılık kursuna yazıldık eşimle. 2 kurs merkezine kayıt yaptırmak durumunda kaldık, umarım evimize yakın olana devam edebiliriz.
Asıl yazacağım konuya geldi sıra. Dedim ya fotoğraf uçsuz bucaksız, ben de gidilen bucaklardan feyz alayım diye bazı siteleri inceliyorum fırsat buldukça.


Şu an en beğendiğim site bu. Çekilen fotoğrafların teknik bilgileri (diyafram, ISO bilgileri gibi) genellikle paylaşıldığı için deneme yanılma yoluyla çekim yapacaklar açısından yol gösterici. Site tasarımı da ferah.


Fotoğrafların büyük halini görmek ve site bölümlerini tıklayıp gezmek için üyelik istiyor. Site arka fonunun siyah renkli olması, görünümü sıkıcı bir hale getirmiş bence.


Sitedeki fotoğraflar aşırı profesyonel görünüyor photoshope'u parmak ucuyla kullanan arkadaşlar çok sanırsam:)  Kategorilere göre ticari amaçlı fotoğrafçıların tanıtımları var. "Eğitim" başlığında kısa da olsa faydalı bilgiler mevcut. "Market" bölümünde satışta olan bazı ekipmanlar bulunuyor.


Fotoğraf çekerken hoş bir kompozisyon yakalayabilmek, görsel beceriyi  artırmak için bu tür siteleri incelemek oldukça faydalı.
İlk etapta profesyonel bir makine sahibi olmayabilirsiniz belki ama kompozisyonu yakalamak tamamen sizin elinizde.
Kahve fincanı, deniz manzarası, yemek tabaklarının görünümü, x keyfi gibi bir noktadan sonra baygınlık getiren fotoğraflardan sıkıldıysanız, kaçabileceğiniz limanların adreslerini verdim;)
Sizlerin takip ettiği siteler varsa, memnuniyetle incelerim.

hepyeşil blogunun sahibi İpek Hanım da ilk bakışta korkunç gelen teknik kavramları herkesin anlayabileceği bir dilde açıklıyor, örnek pozlamalarla fotoğraflar paylaşıyor.

* Fotoğraf internetten alıntıdır.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Benim de neredeyse bir aylık bir EOS'um var, hala kurcalama aşamasındayım. Aslında ben de istiyorum İSMEK kursuna yazılmak ama erteleyip durdum bugüne kadar. Kayıtlar umarım hala devam ediyordur..

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bende seviyorum fotograf çekmeyi. :)
Ama henüz bir girişimim yok.
Ve evet, blog yazısında kendi fotografımızı kullanmak ayrı bir keyif veriyor. :)

birdunyafikir dedi ki...

İnternetten ön kayıt yaptırabilirsiniz Özlem, 18 Eylül'e kadar da kimlik fotokopinizi ön kayıt yaptığınız kurs merkezine vermeniz gerekiyor ama.

birdunyafikir dedi ki...

Uyuşuk Hayalperest; artık siz de fotoğrafçekmeyisevergillerdensiniz;)

ruşyena dedi ki...

blog yazarlığı çoğumuzu fotoğrafçılığın inceliklerini öğrenmeye teşvik etmekte... bu ortak paydada buluşmak ne güzel...
verimli bir kurs süreci, keyifli çekimler diliyorum...

birdunyafikir dedi ki...

ruşyena; aynen dediğiniz gibi;) Çok teşekkür ederim güzel dileğiniz için.

deeptone dedi ki...

aaa iyi bilgi faydalı. ismeke arkadaşlar esim kursuna gidiyoo :) canon eos iyi makina biliyom :)

birdunyafikir dedi ki...

deep; iyidir İSMEK'in kursları;) Makinemden de memnunum;)

bademlebuduk dedi ki...

özgün fotoğraf dışında googledan fotoğraf eklendiğinde kaynak göstermek zorunlu mu acaba?

birdunyafikir dedi ki...

Bademle Buduk; bahsettiğim sitelere özgün fotoğraf dışında googledan fotoğraf eklemeyi mi kasdettiniz, tam anlayamadım sorunuzu? :( Ögün fotoğraf dışında ekleme yapılmasına müsaade var mı bilmiyorum açıkçası. Tahminimce yoktur.

Gökhan TEKİN dedi ki...

Bende kendi blogumda genelde kendi çektiğim resimleri paylaşıyorum. İnsanın kendi yaptığını başkaları ile paylaşmak kadar güzel başka bir şey olamaz sanırım yani insanın kendisinin yapması kadar güzel ne olabilir ki , bu linklerini verdiğiniz siteler benim işime çok yarayacak gönülden teşekkür ederim.

birdunyafikir dedi ki...

Gökhan TEKİN; fayda sağlayacak olmasına sevindim:)