23 Mart 2020 Pazartesi

EV YAPIMI COCONUT

Pek çoğumuzun hayatında geçirdiği zor zamanlardan birindeyiz. Neler olduğunu ve olacağını anlamaya çalışıyoruz. Bu da geçer ya Hu! dediğimiz günler... İnşallah en az kayıpla ve en kısa sürede atlarız bu dönemi. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

Evde geçirdiğimiz uzun zaman diliminde, ev yapımı bir şeyler tüketmek psikolojik olarak iyi geliyor bana. Küçük de olsa bir şeyler üretebilmeye çalışıyorum. Hayatı normal seyrine yaklaştırabilme çabası sanırım içimdeki bu arzu.

Daha önce bir kaç kez denediğim ev yapamı coconut tarifini tekrar denedim dün. Ben tarifi severek takip ettiğim özgeninoltası 'nda görüp öyle denemiştim. Bir kaç kez tarifi denedim aslında ama dün istediğime en yakın kıvamı tutturabildim. Çok az malzemeye ihtiyaç duyulması, hazırlama ve pişme süresinin oldukça kısa olması sebebiyle sevdiğim bir tarif. Hindistan cevizinin de alzheimer rahatsızlığına karşı koruyucu olduğunu okuduğum için, tarifi daha da seviyorum.


 Malzemeler:

- 1 yumurtanın akı (Yumurta küçükse tek yumurta biraz az kalıyor bence ama hiç iki yumurta akı da kullanmadım açıkçası. Nihayetinde pişiyor)
- 1 su bardağı hindistan cevizi
- 3 tatlı kaşığı un
- 6 tatlı kaşığı pudra şekeri (Okuduğum tarifte ölçü 7 kaşıktı, ama biz çok şekerli tüketmek istemediğimiz için 6 kaşık kullanıyorum)

Hazırlanışı:

- Yumurtanın akını mikser yardımıyla bembeyaz ve şeffaf bir köpük halini alıncaya kadar çırpıyoruz.
-  Bunun üzerine diğer malzemeleri ekliyoruz ve kaşık yardımıyla karıştırıyoruz. Tamı tamına birbirini tutan bir kıvamda olmadıysa, elimle de yoğuruyorum. Çok fazla sıkıştırmadan, minik coconut topları hazırlıyorum. Yaklaşık 10-12 tane minik top elde edebiliyorum.
- Fırın tepsisinin dibini çok az zeytinyağı ile yağlıyorum ki toplar tepsiye yapışmasınlar (Yağlı kağıdın sağlıklı olmadığını okuduğum için artık kullanmıyorum, tepsiyi yağlıyorum).
- 180 derecede ısıtmış olduğum fırında 7-8 dakika kadar pişiriyorum. Pişirme dediğim, topların altı kızarıncaya kadar... Üstleri de pişsin diye bekleyince yanıyorlar;)

Sağlıklı, afiyetli ama azıcık kalorili bir atıştırmalık.
Kahve ile şahane oluyor...

6 yorum:

Özge'nin Oltası dedi ki...

Harika görünüyor,ellerinize sağlık. Tarifi begenmenize sevindim.

Syhn dedi ki...

ne kadar pratik ve kolay bir tarifmiş bu böyle.
O zaman denensin!

Elift dedi ki...

Ah, bayılırım..Nefis bir tarif..Hazır içerilerdeyken, deneyeceğim..

Mulinelerin düzeniyle ilgili sorularınızı yanıtlamaya çalıştım şu postumun alt kısmında, umarım işinize yarar..
https://hobilemece.blogspot.com/2020/02/orgucunun-cantas.html

sevgiler

birdunyafikir dedi ki...

Elift; beğenmenize sevindim tarifi:)

Yazınızı da inceledim. Çok teşekkürler:)

deeptone dedi ki...

:)

birdunyafikir dedi ki...

@deeptone; seviyoruz coconut:)