21 Kasım 2016 Pazartesi

BEBEK İÇİN LAVANTA KESESİ YAPIMI

Devir; her olayı dibine kadar yaşama, abartma, sömürme devri. Söz konusu bir bebeğin dünyaya gelecek olmasıysa eğer, ooo hazırlıklar bir türlü bitmek bilmiyor. İnsanın bir yanı rengarenk, çeşit çeşit hazırlıkların her birinden kendi zevkine göre sahip olmak isterken, bir yandan da tüm bu hazırlıkların gereksiz yere pahalı olması ve vicdani bir takım hislerin devreye girmesiyle bir noktaya gelince "dur ve mantıklı ol" diyor. 

Hal böyleyken, internetin faydalı yönü hemen devreye giriyor tabi. Şöyle ki madem hazırlık yapmak istiyorum ama gereksiz yere fazla harcama yapmak istemiyorum, hem de el emeği bir şeyler hazırlamak niyetindeyim, o halde internette sörf olayı başlasın! Ben de aynen öyle yaptım:) Öncelikle nasıl bir şey hazırlamak istediğimi düşündüm. Ve tercihimi lavanta kesesinden yana kullandım. Kanaviçe işlemeyi de çok sevdiğim için, kanaviçe işlemeli lavanta keseleri yapmaya karar verdim.

Kanaviçe emekli iş tabi. E işlenecek sayı da çok. Hem hızlı ilerleyecek hem de bebek olayı ile bağdaşacak bir model bulmam gerekiyordu. Araştırdım karıştırdım, emzik işlemeye karar verdim:) 
İki çeşit kese işledim. Biri mavi-bebek mavisi-sarı, diğeri mor-eflatun-yeşil tonlarında...


Öncelikle etamin kumaşından (şu an ebatlarını ne yazık ki hatırlamıyorum ama gözünüze hoş gelecek bir boyutta kendiniz ayarlayabilirsiniz zaten) dikdörtgenler kestim. Emzik modellerini işledim. Dikdörtgenin en üst kısmından bir kaç sıranın ipliğini sökerek kumaşı fırçıttım. Bu kısmın sökülmemesi (atmaması) için makine ile zikzak dikiş yaptık. Dikdörtgenleri kese olacak biçimde kumaşın tersinden diktik ve tabi ki ağız kısmını açık bıraktık ki içini lavanta ile doldurabilelim... Lavanta zaten aktarlarda kilo ile satılıyor. O kısım işin en kolayı:) Keselerin ağzını dikmek için ince şerit şeklinde kurdeleler aldım mor ve mavi renklerde. O işte cepte. En çok uğraştığımız, nasıl yapalım, ne eyleyelim diye düşündüğümüz kısım etiket kısmı oldu. İstediğimiz tarzda bir görsel bulup, üzerine "Hoş geldin x bebek" (bebeğimizin ismi yani) yazdık. Görseli nereden buldunuz derseniz dreamstime.com olduğunu söyleyebilirim. Belirli bir ücret karşılığında, belirli sayıda görseli indirip kullanma şansınız oluyor bu sayede. Tabi bu siteden sadece görseli edinmiş olduk. Hoş geldin ve isim yazma mevzusunu da eşim Word'de halletti sağ olsun (dikiş kısmı da ondaydı, o noktayı da atlamamayım:). A4 ebadındaki kağıtlara aralıklı olarak görseli ve yazıları yerleştirdik. Çıktılarını aldık. Sonrasında ozolitçide PVC ile kaplattık ve tek tek kullanılacak şekilde kestik. Kurdeleye geçirmek için en üst kısma yuvarlaklar çizmiştik. Evde bulunan delik açma aleti ile o noktalardan her bir etiketi deldik ve işin en çetrefilli kısmı da böylece hallolmuş oldu:) 


Yüzde yüz ev ve el yapımı, yüzde yüz anne-baba emeği ve bir kez daha yüzde yüz bebeğimize özel bir lavanta kesesi oldu. Gayet de içimize sindi:) Keseler tamamen hazır olunca hepsini temiz bir kutuya yerleştirdim dağıtılacakları günü beklemeleri için. Ve canım istedikçe de kutunun kapağını açıp açıp baktım ve yüzüme kooocaman bir gülümseme yayıldı mis gibi lavanta kokusu eşliğinde:) "Ay çok güzel olduuu" demeyi de ihmal etmedim tabi kendi kendime:)


Maliyeti nedir derseniz, bu konuda öylesine şanslıydm ki... Etamin kumaşını ablam çok önceden vermişti bana, kullanmıyorum, sen bir şeyler yaparsın demişti. Etamine ücret ödemedim ama o dönem metresi 12 tl idi (seccadelik etamindi kullandığım). Kurdeleler derseniz, oturduğumuz yer tam bir tekstil cenneti. Kurdeleleri Eminönü'ndeki tuhafiyelere toptan veren bir sürü dükkan var yakınımızda, o derece diyeyim:) Her dükkan perakende satış konusunda dost canlısı değil ama maalesef, bu sebeple biz de biraz aranmak zorunda kaldık. Ama sağ olsun yardımsever bir dükkan bulduk ve kurdeleler için -ısrar etmemize rağmen- hiç para almadılar bizden:) Hayrına verdiler:) (Toparlacık karnımı görünce Eminönü'ne gidecek halim olmadığından da yardımcı oldular sanırım). Ama kurdele zaten pahalı bir şey değil, ona da 10 lira falan yeter sanırım. Lavanta için 20-25 tl arası bir şey vermiştik ama epeyce bir kısmı arttı. Etiketleri PVC ile kaplama da sanırım 10-12 tl arası bir meblağ idi. Etiket görseli için biraz masraf yaptık. 45 tl gibi bir şey. Ama bu ücret karşılığı epeyce görsel indirebiliyor. Diş buğdayı, yaş günü falan derken yine işinizi görür yani:) Ücretsiz olarak da görsel temin edilebilir tabi ama çözünürlükleri pek iyi olmadı kağıda bastığımız zaman. Tercih sizin o noktada.

İşte böyle a dostlar. Ben 100 adet lavanta kesesi hazırladım. En fazla harcamayı görsel için yaptım, onunla dahi toplam maliyet 100 tl'yi bulmadı. Şayet hazır olarak satın alsaydım keseleri, 100 adet için çok ciddi bir masraf yapmam gerekecekti. Hediye ettiğim kişilerin olumlu tepkileri de beni çok mutlu etti. Ben sonuçtan gayet memnunum şahsen:) 

6 yorum:

Kathy Leonia dedi ki...

it all looks so cool:) like a great fun! follow! now waiting for U:)

Kathy Leonia dedi ki...

follow! now waiting for U:)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ne güzel olmuş, emeğinize sağlık...

deeptone dedi ki...

ayyyyy eline sağlık ne şirinleeer :)

elçi tem dedi ki...

Ne güzel olmuş, emeğinize sağlık...

birdunyafikir dedi ki...

Beğenmenize sevindim, teşekkür ederim herbirinize:)