23 Şubat 2015 Pazartesi

YOKUŞA AKAN SULAR

Bu aralar Mustafa Kutlu kitaplarının müdavimiyim.
Çok aradığım ve sonunda bulduğum bir lezzet yakalım kitaplarında.
Yine yakın zamanda, Yokuşa Akan Sular isimli eserini okudum.

Konusu; şehirleşme ve sanayileşme sürecinde köyden kente göçen yurdum insanının hayat gailesi.
Mevzu bilhassa kırsal yerlerdeki geçim ve hayat şartlarından bıkıp, şehirde bir fabrikaya işçi olarak giren ve hayatın bin bir ceremesini çeken insanlarımız üzerinden ilerliyor.
Bican, Seyit Ali kitabın kahramanlarından.
Alın terinin emekle birleşip siyahlaşmış, terlemiş bir yüze bürünmesi ve insanın bulunduğu ortama uyum sağlamak adına feda ettiği yada alıştığı/alışmak durumunda kaldığı durumları anlatıyor kısa bir hikaye şeklinde.


En çok etkilendiğim bölümü paylaşmak isterim sizinle de...

...Unut sabah namazında safta durmayı. Nöbettesin. Unut amcaoğlunun cenazesini, fazla mesai. Boynundaki hamaylı çöz at, güldürme kimseyi yavuklunun verdiği çevreyi göstererek. Bak eller dünyayı değiştirmişler, sen de değiştir dünyanı. Yarınlar senin.

Çocuğunu başkası büyütecek, hafta sonları görürsün. Aşını başkaları pişirecek, sen yersin. Karını akşamdan akşama bulursun. Yorgunluktan kemiklerin sızlayacak, aldırma. Taksitle al evini, taksitle öde, taksitle yaşa. Seni de başkaları yaşatıyor inan buna. Ziller, düğmeler, levyeler, planlar, çok uluslu şirketler...


Yazarın okuduğum diğer kitapları Huzursuz Bacak ve Anadolu Yakası idi.
Üslubu hakkında fikir edinmek isterseniz, bu yazılarıma da göz atabilirsiniz.

9 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

1-2 kitabını okuyup beğendiğim yazar Mustafa Kutlu , bütün kitapları olsa da okusam :D

birdunyafikir dedi ki...

kitap eylemcisi; bende de 8 kitabı var Mustafa Kutlu'nun. Şu an dördüncüyü okuyorum ve hepsini okuyunca ne yaparım, hiç bilmiyorum:( :))

Mert dedi ki...

Selam... Çok duydum ama hiç okumadım... :)

Yorumunuz için de teşekkürler tekrar Beyza Hanım, daha çok gelin, daha çok görmek istiyorum sizin yorumlarınızı... :)

Subliminal Mesajlar dedi ki...

Selame Aleyküm abla, ben subliminal mesajlar bloğunu oluşturmuştum daha önce fakat mail adresimi kaybettiğim için artık blog sayfasına yeni konular giremiyorum :D
Hocam yazmıyorsun uzun zamandır diye yorum gördüm ondan cvp vermek istedim..
Yeni blog oluşturursam sana yorumla haber veririm sevgiyle kal abla...

Unknown dedi ki...

okumak istediğim yazarlardan bir türlü de okuyamadığım....belki de zamanı vardır tam kütüphaneye gidiyorum kafama başka yazarlar giriyor vardır bir hayr

birdunyafikir dedi ki...

Hayatım Kitap; bence hiç ıskalamayın MUstafa Kutlu'yu... Kitapları akıp gidiyor zira;)

birdunyafikir dedi ki...

Kafa Dergi; zararsız bir şiddetle tavsiye ediyorum Mustafa Kutlu'yu;)

birdunyafikir dedi ki...

Subliminal Mesajlar; paylaşımların güzeldi, umarım devam etme şansın olur;)

Nurcanlabiz. Blogspot.com dedi ki...

Çok beğendim ben bunu.