7 Temmuz 2014 Pazartesi

33. BEYAZIT KİTAP FUARI

İstanbul'da yaşamaya başladığımdan beri her ramazan gittiğim iki etkinlik var. Biri Sultanahmet Meydanı'nda kurulan el sanatları ürünlerinin yer aldığı panayır, diğeri Beyazıt Meydanı'nda kurulan kitap fuarı.

Bilinen adı Beyazıt Kitap Fuarı fakat iftar ve teravih sonrası müzikli programlar da yapılıyor.


Fuar alanına geçmeden ilahileri dinledik.
Canlı müzik güzel şey;)
Bir de fonda görülen ayın tasarımına bayıldım.

Yatsı ezanı okunup teravih arası verilince fuar alanına yöneldik.


Kitaplarda genel olarak % 20-25 indirim var.
Ama bazı kitapçılarda seri halinde alınan eserlerde % 40'a varan indirimlere denk gelmek de olası.


Yayınevlerinin imza günleri (geceleri mi demeliyim acaba:) vardı bir de.
Başında fesi, görülen an itibariyle sakin ve fakat ilerleyen dakikalarda yükselecek ve coşacak olan ses tonuyla Kadir Mısıroğlu'na denk geldik tesadüfen.


Kitapların yanı sıra İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş'nin satış bölümünde (hayır stant demeyeceğim, bu kelimenin bir Türkçe karşılığı var çünkü) çok hoş ürünler var. Bilhassa anahtarlıklara ve kahve fincanlarına bayıldım. Şehirhatıraları isimli bir marka kurmuşlar ve çok tatlı tasarımları var. İstanbul'un simgesel yapıları ve mekanları vardır ya, onları hoş illüstrasyonlarla hazırlamışlar (markanın adı Şehirhatıraları ve logoları da Şehir Hatları vapuru. Çok muzip geldi bana:) Hatta logonun tasarımı şu şekilde;


Ürünlerin birazını fotoğraflamışım sadece.
Kalemlikler, buz dolabı süsleri, defterler, fincan ve kupalar çok tatlı.



Çıkışta püfür püfür esen hava insanı öyle ferahlatıyordu ki...
Sanırım taze oksijenin beynime gitmesiyle hoş hülyalara daldım. 
Osmanlı Hükümdarlığı'nın ilk üniversitesi olan İstanbul Üniversitesi'nin ışıklandırılmış görkemli kapısı ve kitap fuarının yıllardır bu alanda kurulup ikisinin aynı çerçevede yer alıyor olması çok manidar ve hoş geldi bana...


Fuardan benim payıma düşen kitaplar da bunlar oldu (gerçi insanın "o neymiş, aaa bu da güzel, yahu şunu da mı alsam?" hissiyatına kapılması çok kolay oluyor tabi;)


Yolunuz düşerse, fuara bir göz atın derim;)

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Ahh istanbul :))

yuzyillikkonak dedi ki...

İstsnbul üniversitesinin büyüleyen kapısını ne de güzel görüntülemişsiniz.

Unknown dedi ki...

Bir fırsat bulup gidemedim. Kitapları okuyunca değerlendirmelerini bekliyorum :)

Syhn dedi ki...

babamla her yıl giderdik eskiden.
uzun zaman oldu herhalde gitmeyeli. heveslendim birden.
istanbul üniversitesi haaarikkaaa görünüyor ;)

birdunyafikir dedi ki...

gizli yetenek; İstanbul özlettiriyor kendini, değil mi?;)

yuzyillikkonak; teşekkür ederim:) Önü de hiç boş kalmadı, asıl hedefim kendi halindeyken çekmekti ama, işte;)

Hamarat Hanımlar (Derya Hanım); bir sonraki yazıma bakınız lütfen;)

Syhn; belki bu akşam gidebilirsiniz;)

Evden eve nakliyat dedi ki...

Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler.