Ne var ne yok diye siteye tıkladım, beğendiğim bir kaç ürünü almaya karar verdim.
Sitenin sistemi şu; farklı kişiler zet.com'da kendilerine dükkan açıyorlar ve ürünlerini satışa sunuyorlar.
Zet.com aracı bir nevi...
Peçete transferinde kullanmak için işime yarayacağını düşündüğüm ithal peçetelerden 4 tane aldım.
Zet.com'da kargo bedeli 0 görünüyordu.
Gel zaman git zaman kargom elime ulaştı, lakin kargo için gelen görevli alıcı ödemeli bir kargom olduğunu belirterek 5.80 tl ödemem gerektiğini söyledi.
Kargoyla çözebileceğim bir mesele değildi, ödedim.
Zet.com'a durumu anlatan bir mail gönderdim.
Kargo ücreti olmadığı belirtilen bir ürüne niçin kargo ücreti ödediğimi sordum.
Verdikleri cevap, alışverişi yapmış olduğum Kutu kutu parti dükkanından yaşanan aksaklıktan dolayı kargonun ücretli olarak gönderildiği ve sipariş bedelinin tarafıma iade edileceği yönünde oldu.
Benim için önemli olan sipariş bedelimin iadesi değildi elbet, ücretsiz kargo şeklinde yayınlanan siparişim için kargo ücreti ödemiş olmamdı sıkıntı. Üstelik sipariş bedelinde daha fazla bir kargo ücreti...
Hevesi kursağımda kalan, geldiklerine bile sevinemediğim peçetelerim
Bu cevap üzerine Kutu kutu parti'ye problemimi aynen ilettim.
Aldığım yanıt, Kutu kutu parti'nin sitesinde kargo ücreti alıcıya aittir ifadesinin yer aldığı, ancak zet.com'da bu ifadeye yer verilmediği ve bu sebeple alıcının da ücretsiz kargo algısına kapıldığı yönünde oldu.
Konu ile ilgili zet.com'la detaylı görüşülmüş ve gerekli uyarının yapılması kararlaştırılmış...
İsabet olmuş...
Ben problem yaşadım, en azından başkaları sıkıntı yaşamasın.
Zet.com'un sipariş bedelini iade etme talebi bir erdem, kendilerine teşekkür ederim.
Fakat hem zet.com hem de Kutu kutu parti kargo ücreti konusunda problemime bir çare bulmadı.
Çareyi kendim bulabilirdim aslında, ilçe kaymakamlığına giderek Tüketici Hakları Heyeti'ne konuyu iletmem yeterli...
Fakat git gel yaparken basacağım akbilin ücreti, bana iade edilecek kargo ücretiyle eşdeğer olacağı için böyle bir yola başvurmadım.
Diyeceğim o ki aracılık mantığı ile satış yapan sitelerden ürün alacağınız zaman, ürünün tedarik edildiği firma/kişinin sitesine de göz atın.
Belki oralarda görmediğiniz ve sorduğunuz zaman açıklama olarak size söylenecek bazı hususlar vardır (muhattap olduğunuz ilk sitede yazılı olan neyse, yasal olarak kayda alınacak olan da budur aslında... Sadece benim gibi maduriyet yaşamamanız için küçük bir hatırlatma benimki...)
Her iki sitenin de maillere dönüşü hızlı, bir gün içinde yanıt aldım.
Ve yaşanan sıkıntıdan ötürü üzgün olduklarını belirttiler.
Ayrıca bir dükkanla sıkıntı yaşadım diye diğerlerini de töhmet altında bırakmak istemem.
Aynı anda satın aldığım başka bir üründe böyle bir problem yaşamadım çünkü.
Ama internetten alışverişi oldukça yaygın hale geldi.
Olumlu ve olumsuz tecrübelerimizi paylaşalım ki duyarlılık artsın ve problemler giderilsin.
* Hem zet.com'un hem de Kutu kutu partinin cevap hakkı bakidir.
Yazımın linkini kendilerine de ilettim zira.
16 yorum:
çok faydalı olacak bir konuya değinmişsin.. Emeğine sağlık. Bu tarz bir kaç sıkıntı bende farklı sitelerdeki alışverişlerimde yaşadım. Artık internet alışverişinden soğudum desem yeridir. Elimin değmediği, üç boyutlu görmediğim şeyleri alasım gelmiyor :(
Ben de kıyafet alırken pek tercih edemiyorum internet alışverişini...
Denk gelmeyebilir korkusu oluyor, malzemesine dokunup hissetmeyince içime pek sinmiyor.
İnternet alışverişi açıkçası çok kolayıma geliyor.Dilediğim hemen hemen her ürünü alabiliyorum ama dediğiniz gibi her siteyede güvenmemek lazım.O paranın çıkacağı varmış.Peçeteler harika bence tadını çıkarın ;)
Yaşanan olumsuzluk üzücü.
Bir daha böylesi olumsuzlukların yaşanmaması dileği ile.
Yaşanan olumsuzluk üzücü.
Bir daha böylesi olumsuzlukların yaşanmaması dileği ile.
hobi vakti; çok teşekkür ederim. İnşallah bir daha böyle bir problemle karşılaşmam...
HOBİM EFSANE; zaman zaman hepimiz malesef yaşıyoruz sanırım böyle sıkıntılar. Peçeteler de gerçekten güzel:)
evet sıkıntı yaşamışsın, gereğini de yapmışsın, şimdi onlar düşünsün.
her türlü hakkımız var aramamız gereken ama herşeyi o kadar zorlaştırıyorlarki, vereceğimiz yol parasını ve kaybedeceğimiz zamanımıza acıyoruz. sıkıntı bu aslında...
ama peçeteler çok güzel, sevin bence:))
sevgiler
Evet, malesef hakkımızı ararken çok yorulmak durumunda kalıyoruz bazen...
Öncelikle merhaba,
Blogunuzu izlemeye almamışım az önce farkettim, ama artık burdayım :)
Sayfamda sizi bekleyen bir mim var, cevaplayabilirseniz çok sevinirim :)
Sevgiler :)
Buralarda olduğunuz için mutlu oldum, teşekkür ederim.
Blogunuza ışınlanarak mim konusuna baktım.
Müsait olduğum en yakın anda cevaplayacağım inşallah:)
hımmm iyi oldu bak bilgilendik.
ama peçeteler ne hoş görünüyo di mi ya.
:)
Ben de beğendim, renkleri çok canlı ve güzel:)
Zet com da ayakkabı butiği mecrea dan ayakkabı şiparişim oldu ne ürünler gönderildi nede mesajlarıma cevap verildi.
Bir daha alışveriş yapmaya da yanaşmamak lazım belki kendilerinden...
ben de zet.com da benguaccesorries diye bir butikten bir bikini beğenip sipariş vermiştim. ürün detaylarına baksanız özel tasarım diyor. ürün geldiğinde gördüm ki o kadar para verdiğim bikininin üzerinde sadece "made in china" etiketi var ve başka hiçbir etiket yok. yani merka, mağaza hak getire.
yani zet.com dan alışveriş yaparkeb 2 kere düşünün. benguaccesorries butiğinden alışveriş yapacaksanız da o kadar parayı çin malına verdiğinizi bilerek yapın.. para iadesini de tabiki kabul etmiyorlar. hukuksal yollara başvuracağım
özden; başvurmak lazım vallahi... Benim ödediğim ücret o kadar fazla olmadığı için peşine düşmedim. Ama uğraşmak lazım.
Yorum Gönder