12 Temmuz 2017 Çarşamba

KANAVİÇELİ ABAJUR/AVİZE YAPIMI

Bebeğimizin odası için abajur/avize arayışlarım sırasında aklımda olan bir model vardı. IKEA'nın eski bir ürünü aslında; nakışlı, kuşlu, dallı, renkli menkli sevimli bir abajur... Ablam yeğenimin odası için aldığında bayılmıştım. Ammavelakin o ürünü bir daha IKEA'da bulamadım. İnternette epeyce araştırdım, nafile... Farklı markaların nakışlı ürünlerini inceledim. Bir üründe nakış işin içine girince, fiyat otomatik olarak 1.5 kat falan artıyor sanırım. Tam gönlüme göre olmasa da bir abajuru kestirdim gözüme. Denizci temalı, üstünde gemi, deniz feneri, su taşından yapılmış dalga ve mavi kumaştan bir deniz. Nakışla bir şeyler de yazılmıştı üzerine ama ne yazılı olduğunu anımsayamıyorum şu an. Sipariş verdik ama içime de tam sinmedi. Abajurun ebatları sanki odamıza büyük gelecek gibi hissediyordum. Fiyatı da biraz fazla gelmişti aslında, geçen yaz 90 tl idi. Derken abajur eve geldi, merakla hemen açtık ve duvara astık. I ı... Olmamıştı. Düşündüğüm gibi, odamız için büyüktü. Zaten fiyatı da fazlaydı. Dedim, iade edelim biz bunu. E peki benim nakışlı abajur hevesim ne olacak? Annem de bizdeydi. Düşündük taşındık. Dedim, beyaz bir abajur alsak... Üzerine kanaviçeden istediğim motifleri işlesem ve kanaviçe kumaşını abajura bir şekilde sabitlesek? Neden olmasın dedi annem. Gittik KOÇTAŞ'tan beyaz bir abajur aldık 45 tl'ye. Ebatları öncekine oranla daha küçük... Oh mis... Lambayı takmak ve abajuru duvara sabitlemek için olan aparat abajurdan ayrı satılıyor. Yalan olmasın, o da 20 tl idi sanırım. Aldık onu da. Mevzu işleme kısmında tabi... Öncelikle hangi motifleri işlesem diye düşündüm. Yelkenli, çapa ve deniz fenerinde karar kıldım. İnternet derya deniz. Bir sürü motif şablonu var. Ama önemli olan, işlediğim zaman ebatlarının abajur üzerinde birbirleri ile uyumlu olması. Motiflerdeki çarpıların sayılarıyla oynamam gerekti. Bazı yerlerde artırdım, bazı yerlerde genişlettim. Bazı yerlerini de uydurdum:)


Belki işlemek isteyen olur, motifleri tek tek yakından ekleyeyim.


Yelkenliyi işlerken epeyce uydurduğumu söylemem lazım:) Başka türlü denk getiremedim:)


Çapayı sanırım orijinal sayılarıyla işlemiştim.


Bu arkadaş da deniz fenerimiz...

İşlemeleri yaptıktan sonra etamin kumaşının çevresini hafif fırçıttım. Kumaş beyaz, abajur beyaz, biraz renk olsun diye de kumaşın kenar kısımlarına basit şeritler işledim. Motifleri sıcak silikon tabancası ile abajura yapıştırdım. Tam hayalindeki gibi oldu mu Beyza derseniz, cık derim. Ama elimden gelen bu kadarı oldu:) Abajur tam silindir şeklinde olsa, üzerinde çalışmak daha kolay olurdu. Alırken onu hesap edememişim. Bizimki yukarıdan aşağıya genişlediği için, bir şey yapıştırmak biraz güç. Mavi kumaşla deniz yapılabilirdi mesela, ama kumaş her noktada eşit dönmeyeceği için problem olur diye hiç girmedim o işlere. El emeğimi kullanmak güzel bir şey ama, onu inkar edemem. Maliyet olarak da daha uygun oldu tabi. Ha el emeğinin karşılığı yok, o ayrı;) Tamamlayıp asalı 1 sene oldu olacak neredeyse. Yazmaya ancak fırsatım oldu. Küçük de olsa bir fikir vermiştir umarım;)

Instagram'da @birdunyafikir hesabından takip edebilirsiniz...

4 yorum:

Bahceperim dedi ki...

Deniz temalı işlemeler gayet güzel duruyor. Elinize sağlık. Çocukla uğraşmaktan sıraya ancak girmiştir.

deeptone dedi ki...

ne güzelmiiş :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ne güzel olmuş, emeğine sağlık...

birdunyafikir dedi ki...

bahçe perim, deeptone, Gamza Esra Ersöz; çok teşekkür ederim. Mutlu oldum beğenmenize:) Ben de çok severek kullanıyorum.