2 Şubat 2016 Salı

EMZİREN ANNENİN KORKULU RÜYASI: GÖĞÜS UCU ÇATLAKLARI

Hamilelik döneminde internet ortamında pek çok yerde emziren annelerin göğüs ucu çatlaklarından yana yakıla dert yandığını ve çözüm aradığını okudum. Bu durum zihnimde hayli yer ettiği için daha hamilelik dönemindeyken elimden geldiğince tedbir almaya çalıştım. Kullandığım yöntemlerden ikisi internet ortamında karşılaşılabilecek öneriler. 2. ve 4. ürün ise kendimce bulduğum ve denediğim şeyler.

Hamilelik sürecinde, 5. aydan itibaren Lierac kremi kullanmaya başlamıştım. Faydasını gördüğümü düşünüyorum.


Hamileliğim yaz aylarına da denk geldiği için cildin doğal olarak neme ihtiyacı oluyordu. Bu sebeple yaz aylarında ihtiyaç oldukça, sonbahar aylarında da günde bir kez saf gül suyunu sürdüm. Saf gül suyunda kullandığım marka Rosense. Cilt temizliğinde de hiç tonik vs. kullanmıyorum.

Doğuma 1 ay kala günde 1 kez Lansinoh kremi de kullanmaya başladım. Bu krem pek çok kişi tarafından tavsiye ediliyor. Tavsiye edilmesindeki en önemli sebeplerden biri, doğal bir içeriğe sahip olmasından ötürü, bebeği emzirmeden önce silmeye ihtiyaç olmaması. Açıkçası içeriğini çok merak ettim fakat sanıyorum ticari bilgi olması nedeniyle paylaşılmıyor.



Bebeğim doğup da emzirmeye başladığımda, bu kadar şeyi kullanmaya ne halim kaldı ne de vaktim.
Bu dönemde Lansinoh kremin yanı sıra zeytinyağında bekletilen kantarondan oluşan kantaron yağını kullandım (aktarda satılan küçük şişelerden değil, evde yapılan kantaron yağından kullandım).
Her emzirmeden sonra kantaron yağını sürdüm. Süt sağacağım zaman da kantaronu sürerek işleme başladım. İlk günlerde sadece tek göğsümde bir çatlak oluştu. Çatlak çok can yakıcı bir şey:/ Ama istikrarlı bir şekilde kantarona devam edince çok şükür ki çatlak iyileşti. İnternette genellikle aynı şeyler tavsiye ediliyor. Zeytinyağı ve kantaron karışımına hiç rastlamadım. Umarım bu sıkıntıyı yaşayanlara bir çare olur bu naçizane tavsiyem. Şu an bebeğimin bezini değiştirdikten sonra da pişik kremi kullanmıyorum, hiç kullanmadım. Kantaron yağı kullanıyorum ve Allah'a şükür bir sıkıntı yaşamadık şu ana kadar. Evde şu anda bildiğimiz litrelik şişe içerisinde kantaron yağı bulunuyor.

Göğüs ucu çatlağını önlenmede benim deneyimlediğim kadarı ile alınabilecek ilk tedbir cildi çok önceden nemlendirmeye başlamak. Bunun yanı sıra bebeği emzirme şekli, bebeğin emme kuvveti gibi unsurlar da çatlağın oluşmasında oldukça etken.

Dip not olarak eklemek isterim; kantaron bitkisi saf zeytinyağı içerisinde belirli bir müddet bekletildikten sonra (kendim hiç yapmadığım için süreyi bilemiyorum) kantaron yağı olarak kullanıma hazır hale geliyor. Yanıklar ve yara üzerine uygulama konusunda da oldukça olumlu etkisi var. Evinizde muhakkak surette bulundurmanızı öneririm. Kantaronun çeşitleri oluyor; şayet evde kendiniz yapmayı düşünüyorsunuz internetten detaylıca araştırmanın faydası var.

18 yorum:

Müge'nin Listesi dedi ki...

o acıyı hissettim yeniden... ağlaya ağlaya emzirdiimi bilirim... en guzeli ucunu nemli tutmamak sanırım

www.obiranne.net 'den müge

Yasemin dedi ki...

Beyzacım selamlar.
Sadece şunu anlamadım. Tüm bu kremleri ve yağları göğsün için mi kullandın? Yoksa karnın da dahil mi?
Yani göğüs kremini ne zaman kullanmaya başladın?
Ve çatlağın doğum sonrası mı oldu göğüste.
Resmen okuduğumu anlamadım ben, ama tamamen kendi beyin hücrelerimin ölüşünden :)

birdunyafikir dedi ki...

Müge Ç.; gerçekten fena bir acı:(

Yasemin; estağfurullah:) İnsanın beyni acayip bir sürece giriyor hamilelikle birlikte.
Çok yerinde bir soru sormuşsun aslında.
Lierac kremi hamilelik sürecinde kullandım. Doğumdan sonra bıraktım. Göğüs ve karın bölgesinde kullandım.
Gülsuyunu da hamilelik sürecinde kullandım. Sanırım hamileliğin 4. ayı içinde falan başlamışımdır.
Lansinohu da doğuma bir ay kala kullanmaya başladım. Doğumdan sonra kısa bir süre daha kullandım.
Kantaron yağını ise doğumdan sonra kullandım.
Liearac ve gülsuyunu hem göğüs hem de karın için kullandım. Diğerlerini sadece göğüs ucu için kullandım.
Çatlak da evet, doğumdan sonra, emzirme sürecinde oldu. Çatlak olarak telaffuz ediliyor aslında hep ama yara desek daha doğru.

deeptone dedi ki...

bilimsel anne adayıııı seniiii :)

deeptone dedi ki...

ay anne yaaaa. yasemini okuyodum da elim sürçtüüü :)

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Çatlaklar bebek memeyi tam kavramadığı zaman oluyor.En önemli çözüm doğru emzirme,sonraki çözümleri ben de denedim özellikle lansinoh iyi gelmişti.Bebeğim doğru emmeyi bir türlü başaramamıştı.Izdırabın ne demek olduğunu anlamıştım.sağlıklı bir şekilde bebeğini büyütmen dileğiyle.

anne güncesi dedi ki...

Kansu kanya emzirdim...felaket bir avı. Yanlış emzirme pozisyonundan kaynaklanmıyormuş. İkinci çocuğğu.daa çok fazla yaşamadım. Başka laaminph itti gelmemişti.

birdunyafikir dedi ki...

deepcan; olur öyle vakalar;)

Hümeyra Hanımcığım; bebeğin doğru biçimde emmesi önemli, çok haklısınız. Güzel temenniniz için de canı gönülden amin diyorum:)

anne güncesi; berbat bir acı gerçekten:( Geçmiş olsun.

Unknown dedi ki...

Beyaz hanım Allah bebeginizle hayırlı ömürler versin inşallah :) internette çocuklarda kolik uyku hali ve halsizlik gibi yan etkileri olabileceği yazılmış sizin bebeginizde oldumu bu tarz sorunlar. Benimde arkadaşım yeni doğum yaptı ve gögüs ucu çok kötü yara oldu önerdim ama korktum sonra :(

birdunyafikir dedi ki...

Merhaba. Çok geç dönüş yaptım size, kusura bakmayın lütfen. Kolik yada uyku yan etkisi neden kaynaklanıyor, neyi kasdettiğinizi anlayamadım maalesef:( Annenin durumundan ötürü çocuk fazla ememeyip beslenemiyorsa halsizlik ve uyku hali olabilir, sorunuza cevap oldu mu bilemiyorum ama... Kantoronlu zeytinyağı çok iyi geliyor, onu şiddetle tavsiye ederim arkadaşınıza. Hayırlı olsun, hem de geçmiş olsun.

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Kantaron yağını emzirirken sildiniz mi peki

Unknown dedi ki...

Bende çok fazla acı oluyor sanki ciğerimi sokuyorlar kantaron yağı sürmeye başladım bugün insaallah ıyi gelir aktarlarda satılanlar sizce nasıl onlardan alıp kullansam olurmu devamlı ne olur yardımcı olun emzirirken resmen ağlıyorum çok canim aciyo

Unknown dedi ki...

Kantaron yağı sürünce yıkamak gerekiyor mu

birdunyafikir dedi ki...

@unknown; ben yıkamamıştım. Teniniz zaten emiyor yağı.:)

Unknown dedi ki...

Merhaba kantaron yagi sute karisiyormu bn makat catlagi icin kullanmaya basladim bebegim icin endise ediyorum yan etkilerinden bahsediyor internet

birdunyafikir dedi ki...

@unknown merhaba. Yorumunuzu yeni gördüm, kusura bakmayın. Her şeyi kararında kullanmak lazım, malum. Ben herhangi bir yan etkisine rastlamadım açıkçası. Geçmiş olsun.

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende şuan kullanmaya başladım kantaron yağını yıkamadan versem bişey olur mu acaba siz denemissiniz nasıl bir yol izlediniz